tisdag 16 juni 2009

Trött som få, Quattro 12 veckor

Idag är jag tröttare än tröttast!
Jag har haft båda hundarna med mig på jobbet eftersom Peter är i Ängelholm, mycket uppståndelse där nu när Koenigsegg har köpt SAAB..
Hur som helst, båda hundarna sköter sig utmärkt på jobbet och idag tänkte jag försöka vara lite smart och försöka trötta ut dom lite tidigt på morgonen. Så vi halv sex när Quattro vaknade så stojade vi och kampade och hade oss i närmare en timme. Sen åkte vi hem och tog en runda i parken..då tänkte jag att nu måste dom verkligen vilja sova..och det gjorde dom med från klockan halv nio till tio??? Jag sov nästan som allra goast när Quattro skulle ha igång Lexa till att leka..suck..men jag gömde godis i leksaker och grejade lite så jag kunde somna om..och halv tolv så var det dax igen..samma procedur..somnade om och klockan 14 fick det vara nog..kändes meningslöst. Mina hundar är som mest aktiva på dagen och framåt eftermiddagen är dom mer som lamadjur men då har jag svårt att somna..jaja vi kommer väl in i det så smånigom, men trött det blir man av att inte få sammanhängande sömn. Huvudet är som i ett vakum..men nu är det denna natten kvar sen är jag ledig i en vecka..Och till helgen kan jag SOOOVA..Då är vovvarna igång hela dagarna så dom sover gott och även om Quattro vaknar tidigt så somnar han alltid om när vi är där..
Det verkar även som att midsommarfirandet kommer innefatta HELA GÄNGET!! Efter mycket om och men så blir det nog samtliga! UNDERBART!!!
Jag har även hört rykten om midsommarlekar mm, SUPERSKOJ!!
Och Quattro får sin kompis Tubbe med sig och Lexa får sin Lexus. Det är gött för då får även hundarna en rolig helg!! Jag har i alla fall bestämt mig för att inte åka ambulans denna gången ;) Visserligen var det inte midsommar sist men den gången får räcka..Jag hoppas att vi alla kan undvika skador av alla de slag..
Jag längtar..
I går blev lillvovven hela 12 veckor gammal!!
Ganska kass bild, men han börjar faktiskt se
mer och mer ut som en hund nu :)
Såhär söt? Är en alldeles genomvåt liten Quattro,
han blir helt dränkt när han springer i det höga gräset
i morgondaggen :)


1 kommentar:

sun moon and stars sa...

hehe din stackare...låter som livet som småbarnsmor och lite likheter finns ju...så som sömnbristen....planering för den osv...........jaja...ville bara önska en riktigt härlig midsommar oxå..........kram