söndag 12 juli 2009

74 timmars arbetsvecka

Japp idag när jag gick av mitt pass så har jag alltså arbetat 74 timmar denna veckan. Bara en fjuttig ledig dag.
Och imorgon börjar eländet om, dock "bara" 62 timmars vecka men med precis lika många pass och bara en enda ledig dag.
Egentligen borde jag inte klaga, jag har ju valt det själv. Däremot valde jag inte att arbeta med en kollega som INTE KAN KÖRA BIL!!
Helt seriöst, gruppledarna borde verkligen åka med var och en av oss som arbetar, för vissa borde inte släppas ut i trafiken.
Utan att säga för mycket så säger jag bara.. Det är inte bra att köra på treans växel HELA TIDEN!! Över vägbulor bör man BROMSA in lite. Trottoarkanter är inte gjora av gummi. Och i götatunneln är det 70, inte 130.
Min rygg värker som bara den efter allt studsande och farande fram och tillbaka i bilen. Och det bör tilläggas att dessa bilar är inte tipp topp i övrigt så dom gungar redan av sig självt nästan. Jag bävar för vem jag ska behöva åka med imorgon...av någon konstig anledning så är ungeför 90% av bilarna på reparation??!! hmm konstigt..
så jag blir säkerligen tvungen att åka ihop med någon.
Nä..dax att förbereda sig för kudden

2 kommentarer:

sun moon and stars sa...

mitt råd...ta kommandot över ratten och visa hur man skall köra.......kram

Linda! sa...

Tro mig Sissi, det gjorde jag, och satan vilken åktur sen :-)