måndag 6 juli 2009

Lite uppdate

Ja då vart det måndag igen då..suck, är bara ledig en enda fjuttig liten dag på hela veckan och då är tanken att jag ska sova bort hela dagen, trist. Men men, vädret verkar ju vara lite sämre nu så det kan väl vara okej, vila kan man göra när man blir pensionär eller nåt. Gör ganska så exakt 60 timmar denna veckan och 50 timmar nästa vecka. Men det blir lite goa extrapengar i alla fall.
Helgen har tillbringats på orust, det har som vanligt varit väldigt gött.
På lördagen kom Frida, Falk och Magnus och hälsade på. Det blev som vanligt alldeles för mycket dricka när dom kommer. Peter konstaterade att det hade gått åt 3 liter sprit, nästan ett lock öl, en låda vin samt en flaska champagne. Ehhh..mm jo och då ska tilläggas att Peter drack på sin höjd ett par öl, jag vet att jag tackade nej till en jäkla massa drinkar men sölade nog i mig en hel del. Men den mesta alkoholen passerade nog genom Magnus och Falks kropp, fattar inte hur man pallar att dricka så mycket??!! Men men...

Igår kom det en kille hit och kikade på vår lägenhet för ett eventuellt byte. Han var väldigt trevlig och verkade intresserad. Hans lägenhet är en radhuslägenhet på 3 rum med 2 uteplatser i Öjersjö, hade vart så jäkla perfekt för oss, men jag vågar inte ens hoppas, det är lixom för bra. Får veta i slutet av Juli då han skulle åka på semester nu..väntan är aldrig rolig..
Idag blir lillvovven hela 15 veckor "gammal" så go så det är löjligt...
Med rumsrenheten blir det bara bättre och bättre, nu klarar han sig nästan varenda natt. Och på dagen blir det nån enstaka olycka när han går loss med Lexa och leker..Då är det svårt att själv hinna märka när det är dags. Idag ska vi även gå vår första riktiga promenad. Peter har bilen till Ängelholm och jag ska jobba natt idag och imorgon...och visst vi kan ta buss till jobbet men med tanke på att Lexa knappt åkt buss och definitivt inte Quattro så känns det alternativet alldeles för stökigt för mig att genomföra ensam. Så vi ska promenera. När jag och Lexa går så tar det max 25 minuter men idag ska vi ha gott om tid på oss så vi går hemifrån lite mer än en timma innan jobbet :-) Då kan Quattro gå i lugn och ro och blir han trött så har vi gott om tid att kunna stanna på vägen och vila. Känner jag honom rätt så behövs det knappast någon vila, men han sover förhoppningsvis gott imorgon bitti... Ja det blev en liten uppdatering... Klart slut

2 kommentarer:

Helena sa...

Åååh, i Öjersjö var vi och tittade på en stor 4:a innan vi flyttade ner till Gbg. Det nybyggda (då) området). Jättemysigt område! Tyvärr blev vi blåsta av hyresvärden så det blev inget - men mysigt är det där.

Linda! sa...

Ja men detta är ett relativt nytt område, byggt 99 tror jag det var..hytterkullen heter det..