måndag 27 juli 2009

Ooopps taskig uppdatering

Men vem bryr sig :-)

Jag har faktiskt vara ledig heeela helgen..det har varit helt underbart!
I fredags hade jag och Peter en kväll fär oss själva, vilket var både välbehövligt och väldigt mysigt. Vi käkade middag på halta lottas och en öl efter maten och bara gottade oss. Sen gick vi till videoaffären och hyrde marley and me och bunkrade upp med godis och chips. JÖSSES VAD VI GRINADE i slutet på filmen..puhh. Det var tufft.
En kul grej dock när vi kom hem, vovvarna hade fått vara själva och Quattro har aldrig direkt brytt sig eftersom han har Lexa, men vad han hade hittat på hyss :-)
Han hade tagit en sko av varje par och placerat ut lite varstans i lägenheten..busen!! Och under torsdagsnatten på jobbet så hade han fått tag i en kollegas flip flop tofflor, det var typ 40000 bithål i dom...pinsamt!! Skofetischist, javisst!!

På lördagsförmiddagen packade vi oss iväg och åkte till orust. Svärmormor fyllde 82 och vi firade henne på kvällen med skaldjursmiddag. Jösses vad vi åt. Där fanns musslor, krabba, kräfta, räka och hemrökt makrill. Såååå gött! Sen bäljade vi i oss ett par glas vin på det..återigen en mycket mysig kväll.

På söndagen gjorde vi inte nåt alls..slappade, lekte med vovvar och drog oss hemåt framåt eftermiddagen. Hämtade upp Jacob som är hemma ifrån USA i 2 veckor och käkade söndagsmiddag på halta lottas :-) GOTT!! Och prisvärt! Blev en å en annan bira på det med..vi tänkte eftersom det inte blev nån Handelsman Flink i sommar så fick det bli Halta Lottas ggr 2 :-)

Idag var jag ute tidigt som attans med hundarna..redan kl 0400..
Somnade sen om, vaknade av att Peter låg och kved..
Han är sjuk..feber och massor med ont i magen..
Jag kollade genast upp symptomen för svininfluensa och det enda som skulle kunna stämma in är febern, men i övrigt verkar det lugnt..puh..
Så jag har fått ta hand om hela familjen idag.
Nu ska jag och båda hundarna alldeles strax bege oss av till jobbet..segt som bara den..men men.. "bara" 4 nätter denna veckan så det får gå an helt enkelt. Nästa vecka blir det ju full fräs hela helgen så jag kan likaväl jobba :-)

Over and Out

1 kommentar:

Mina ord - min vardag sa...

Ha en bra dag här regnar det bara trist men vädrets makter rår vi inte på tyvärr och tur är kanske det.