tisdag 12 januari 2010

Äntligen lite lugn...

Har äntligen fått placera röven på stolen vid datorn här på jobbet. Varit fullt ös sedan jag klev in genom dörrarna här klockan 21:15. Mitt tålamod har testats till det yttersta och jag har fått vara som en kameleont för att försöka få något slags lugn här på jobbet. Men nu äntligen..lite lugn och ro. Min magkänsla säger att det bara är tillfälligt så jag passar på att njuta lite..puh

Idag har det för övrigt varit en fantastiskt bra dag. Fick sova lite längre, ända till klockan halv tio. Kravlade mig ur sängen och drog igång kaffebryggare. En kopp senare så blev det dubbla lager kläder och ut på morgonprommis med hundarna. Frisk och gott.
Sen vart det frukost bestående av 1 macka, ett ägg och ytterligare en kopp kaffe.
Tog sedan tag i städningen hemma..snart måste Lexa sluta fälla för det är så skittråkigt med hår precis ÖVERALLT!!
Sen fick jag för mig att jag skulle baka pizzasnurror, så krävdes ett besök på Ica. Jag var borta i kanske 15 minuter, kommer hem och finner foder ifrån Lexas nya täcke vi dörren??
Jajamensan, herr vandal ala Quattro har hunnit vara i farten igen.. Bajshund!!
Blir så förbannad när han håller på så..suck. Så nu får jag sy Lexas täcke.
I alla fall..jag bakade ihop ca 50 pizzasnurror :-) Detta blev även min lunch..ja inte alla 50 förstås.
Drog sen på mig dubbla lager kläder igen, stoppade in mig själv och hundar i bilen och åkte till Härlanda Tjärn. Blev en härlig promenad på lite mer än en timma..lovely!
Hemma igen blev det lite mer städ och grejande..fixade sen middag, kotlett med potatis och sås.
Gick sen och la mig i en timma, sov kanske i en kvart, men det var gött att vila lite. Så kom Peter hem..
Sen var det nästan dax att åka till jobbet. Lite dusch och grejer sen var man på banan.
Blev en promenad till med Lexafisen innan vi gick på vårt pass.
Och nu sitter jag här..trött som bara den och vill bara ligga hemma i min säng..Men det dröjer en massa timmar tills dess..suck igen..
Jaja, detta var min mycket inressanta dag :-)

Over and Out

1 kommentar:

sun moon and stars sa...

wow va du är ute mycket o går..skitbra...bra att du äter oxå...men pizzasnurror är la inte så nyttigt med du kanske har ett vv recept....hehe....dock skitbra att du ätit tre bra måltider..själv skall jag med försöka nu igen o skärpa sig...men tentan måste nog in innan jag kan börja på allvar.......dock rör du dig ju massor jämt...själv är jag rena soffpotatisen.......ha det så gött kramisar och hoppas du fick det lungt på jobbarhuset