söndag 10 januari 2010

Helgen

Jag har haft en grym ledig helg.
Fredagen spenderades hemma hos ett par vänner. Blev lite bärs och tjöta sen vart det en sväng på krogen. En ganska lugn sådan dock. Jag var inte ett dugg sugen på krogen egentligen eftersom jag varit så förkyld hela veckan. Men det gick ju bra, bara man tog det lugnt med alkoholen.
Lördagen tillbringades till en början i stallet. Fick för mig att jag ville rida ute, vilket var väldigt mysigt, men så innihelskottas kallt. 19 grader minus visade termometern när jag åkte ifrån stallet vid fem tiden på eftermiddagen. Hem och en snabb dusch. Sen vart det en spontanmiddag hemma hos V och J Lindome, Tacokoma, Buzzspel och lite tjöta. Mycket, mycket, trevligt.
Söndagen startade tidigt, klockan åtta ringde larmet och vi rastade hundarna och käkade frukost. Sen lämnade vi Quattro hos min pappa för att inta My Dog mässan. Där gick vi och lullade i ett par timmar. Fick inhandlat ett nytt halsband och täcke till Lexa, samt en stor pipande gris till båda "barnen". Den var extremt uppskattad. Jo 14 par strumpor blev det till mig och Peter med :-)
Efter detta passade vi på att åka iväg till Ikea, när vi ändå hade "barnvakt!. Fick inhandlat ett litet barskåp och en tjusig matta att ha på vårt nya köksgolv. Fin, fint!
Sen hämtade vi lillvovven och åkte hem till Lexa. Slappade en liten stund, sen vart det promenad här i området. Peter skulle prompt gå i de allra brantaste backarna, puh.
Resten av kvällen har vi slappat, käkat middag och kikat tv. En helt perfekt söndag med andra ord! Nu är man laddad inför en vecka av födelsedag, service på bilen, återbesök med Quattro hos veterinären, jobb, häst, hund..etc.
Hoppas veterinären har nåt bra att säga...vill veta om jag ska göra provet på brukshundsklubben för att få gå tävlingslydnadskursen till våren. Detta ska i så fall ske i början på feb. Blir det operation på lilleman så kan vi glömma allt vad sånt är denna terminen. Det suger i så fall, men i första hand kommer givetvis Quattros hälsa. Så det är smällar man få ta.

Nä, nu har jag tvingat mig själv att vara uppe lite längre..Måndag och tisdag natt väntar jobbet!

Over and Out

Inga kommentarer: