söndag 24 januari 2010

Toppenhelg trots jobb

Har haft en riktig kanonhelg..detta var egentligen min jobbhelg, men eftersom vi brudar var hembjudna till Johanna på lördagen så tog jag en semesterdag, så det blev "bara" jobb fredag samt söndag natt.
På fredags kvällen innan jobbet hämtade jag upp Elle och Tubbe och vi begav oss till GMBK för att träna med hundarna. Det gick faktiskt helt okej denna gången. Sist vart Quattro okoncentrerad och pipig, men det var inte alls farligt nu. Vi tränade en del på hoppet, vilket faktiskt gick helt okej. Han börjar fatta grejen i alla fall. Nu ska hindret höjas och jag ska plocka bort kamprullen. Han hade helt okej kontakt när vi tränade linförighet, även fritt följ. Men det är MASSOR med jobb kvar vill jag lova. När vi tränat i kanske 1,5 timma så fick det vara nog. Vi lämnade Elle och Tubbe och styrde färden mot jobbet.
På lördagen fick jag sova ganska ordentligt så jag kände mig faktiskt utvilad när jag klev upp. Efter en stund slöande så var det bara att fixa iordning sig lite och åka mot Lindome och till Johanna. Vi hade en jättetrevlig kväll med massa god mat, vin och sång. Helt underbart!!
Mli kunde dock inte följa med denna gång då ryggen hennes bråkade allt för mycket. Men som tur är lär det bli en massa tillfällen framöver att ta igen det :-)
Jag kom hem först klockan 3 imorse..världens bästa sambo hämtade oss töser. Han är bäst!
Idag klev vi upp strax efter 10 på morgonen.
Jag vart inte det minsta bakis, vilket var väldans skönt! Tyckte ändå jag tryckte i mig en jäkla massa vin, men all mat gjorde nog att det höll sig på en bra nivå. Gött.
Peter har vart tokförkyld idag så han fick ligga på soffan och kurera sig medans jag var på promenad vid Härlanda Tjärn. Sen var det dax för BUGGKURS!!
Det var bland det skojigaste jag gjort tror jag. Jag tror att både jag, Peter, Elle och Micke kände oss som värsta proffsen när vi dansat loss i 1,5 timma.haha.
Men så svettigt det blev..jag trodde mest man bara skulle stå och trampa fram och tillbaka...det gjorde vi visserligen, men väldigt länge så benen har fått sig en rejäl omgång idag. men så kul, längtar redan tills nästa söndag så vi ska på´t igen..skitskoj!!
Ja som sagt, det har vart en fullspäckad (fullspeckad)? helg..och nu sitter jag på jobbet och klockan är strax måndag vilket innebär 2 dagars ledigt.
Hoppas ni alla får en fin måndag!
Och Elle, tack en än gång för dom fina presenterna och parfymen såklart. MUMS ;-)
Over and out

Inga kommentarer: