torsdag 7 januari 2010

Idag är första dagen

på mitt nya liv :-)
Jag har bestämt mig för att bli mer hälsosam. Jag tänker inte hänga upp mig på någon speciell vikt utan jag strävar efter att må så bra som jag bara kan.
Idag har jag dock ätit lite väl dåligt..
Frukosten bestod av 2 ägg och kaffe, sen frukost dock runt elva tiden.
Till middag blev det spagge med k-sås bubbelvatten till det..skulle givetvis ha klämt in ett mellanmål, men jag glömde ta något med mig till stallet.
Och nu är det nattmellanmål på jobbet, en skivad banan, lite yoggi att dippa i, lite russin och en halv matsked krossade linfrön och så massa vatten.
Tidigare blev det oftast någon macka som nattmellanmål, men nu är det slut med det. Är ju fasen inte bra någonstans att äta stabbigt på natten.
Jag har gjort en pakt med mig själv att här ska fasemej bli ändring.. Skärp dig LINDA!!
Mitt "problem" med att äta rätt ligger givetvis i första hand i mina knepiga arbetstider. Mitt andra problem är att jag äter för sällan och då blir det tredje problemet självskrivet, jag är hungrig så jag kan döööö när jag väl äter och tar då gärna en extra portion. Sen ligger man halvdöd i soffan och orkar absolut ingenting. Men nu är det slut på bortföklaringar och dåliga ursäkter! Jag ska göra mitt absolut yttersta för att vända på den onda cirkeln och ge mig fasen på en förändring. Imorgon ska Peter uppdatera sitt friskis kort så vi tillsammans kan gå och träna igen. När jag har hästen ska jag rida ordentligt och lägga fokus på min sits så jag inte ser ut som en makaron när jag rider. Båda hundarna ska få rejält med motion varenda dag, oavsett väder. Det är lätt att skylla på regn, snö, whatever när man själv är slö som en korv. Visserligen så kan jag inte påstå att jag på något vis inte ger mina djur det dom behöver, men det kan självklart bli bättre. Quattro får jag givetvis ta det försiktigt med nu eftersom han halkade och fick ont för ett par dagar sedan. Men Lexa och jag ska ut..ut ut ut!!
Jag ska för min egen skull hänga ut mina matvanor här i bloggen..för jag vet att några läser den..och jag vill ju att det ska stå bra grejer här..så då får jag skärpa mig!
Jag kommer vara fullständigt ärlig!! Japp så ska det bli!!

För övrigt ryker kaluffsen på fredag..Nu är mitt hår så långt att det går nedanför BH-bandet på ryggen och jag känner mig som en hårdrockare i skallen. Jag ska klippa kortare frisyr hade jag tänkt mig. Tänkte lägga ut före och efterbild här på fredag.
Det är åxå en del i förändringen..jag vill känna mig fräsch. Känner man sig fin så är man oftast ganska fin..eller vad tycker ni? Nu känner jag mig bara klumpig, fläskig och sliten! Nä fin vill jag va :-) En gammal bekant till mig sa en gång, kan du inte se dig själv i spegeln innan du går utanför dörren och säga...Mmm jag ser faktiskt rätt schysst ut idag, så kan man likväl stanna hemma. Och jag tror det kan stämma ganska bra. Och det har ju självklart inte bara med utsidan att göra, insidan ska ju må bra med. Men man måste börja någonstans?

Dagens motion : 1 timmas ridning, 1 timmas promenad (eller ja, promenad och promenad, jag pölsade fram i snön och halkade i backarna :-)

Och ELLE, tycker det är skittrist att du slutar blogga. Visst du skrev inte hundra inlägg om dagen, men du skriver faktiskt väldigt bra! <3

Over and Out

2 kommentarer:

emelie sa...

Fan va bra av dig. Detta fixar du! Heja heja!! Kram!

sun moon and stars sa...

att hitta bra och bestående vanor är inte lätt......men du har en plan så det är bara att köra på.lycka till kram