lördag 5 februari 2011

Kräk

Igår fick jag sjuka mig 45 minuter innan jag skulle börja jobba, kändes förjävligt faktiskt.
Kände mig skum i kroppen framåt eftermiddagen igår, hade käkat vanliga köttbullar med pasta, inget konstigt, vilade en liten stund och kände mig väldigt låg efter det.
Tog en dusch i hopp om att piggna till men det hjälpte inte alls.
Gjorde mig i ordning för att åka till jobbet och satte mig i soffan, kände mig nästan svimfärdig. Då kom det, köttbullesmak i halsen och det var bara att gå in och kräkas. Så tänkte jag att, ja men nu är det väl bra, men icke, en gång till fick jag springa in och hänga över toaletten.
Men hoppades väl även nu att det skulle gå över. Tog på mig ytterkläderna och gick mot bilen men där tog det stopp. Jag kände att jag förmodligen inte skulle klara av att köra utan att spy på framrutan. Så det var bara att ringa till jobbet..kändes så otroligt dumt, nästan som om jag skolkade för att det var fredagskväll och allt. Men jag är i princip aldrig sjuk i från jobbet. Brukar kunna bita ihop om man känner sig hängig, men när man har spytt och vinterkräkan har härjat på jobbet så var det såklart bäst att vara hemma.
Sen låg jag på soffan resten av kvällen, inget mera kräk men magen var väldigt orolig.
Idag mår jag hur fint som helst så jag antar att det var dåliga köttbullar jag åt. Känns dock liite oroligt i kistan fortfarande, men idag ska jag jobba.

Kommer förmodligen aldrig kunna ät köttbullar igen i alla fall :)

1 kommentar:

Virran sa...

Det regnar köttbullar