lördag 12 februari 2011

Så länge man håller sig sysselsatt

så blir inte tomheten så påtaglig, jag försöker att hålla mig sysselsatt för att inte gräva ner mig helt i sorg. Det kommer i små skov hela tiden, så fort jag är ensam så kommer det lixom över mig. Peter var ute i garaget på förmiddagen och jag stod inne och diskade och jag grät fast jag inte tänkte på det. Men det är inte lika kaotiskt i tankarna idag som igår och i förrgår. Jag börjar acceptera även om det är svårt. Den ständiga klumpen i halsen kommer väl finnas där ett tag till, men det lättar med tiden. Jag får försöka vara stark för Lasse, min syster och mamma för dom behöver det. Vi kommer att ta oss igenom detta även om det tar tid..

För att berätta något lite roligt, inatt vid tolv tiden då jag skulle lägga mig ( peter sov sen långt tidigare :) så började det plötsligt lixom dunka någonstans i huset, flera gånger, men sedan upphörde det, sen kom det igen.. Peter flög upp och kollade var det var, vi trodde först att vattenpumpen höll på att ge sig. Men det visade sig att termostaten på golvvärmen i badrummet stod och slog av och på sig. Jätte skumt, så vi stängde av den. I morse så slog vi på den igen och det har inte låtit något sedan dess. Och gissa vad jag tror? Jag tror, eller nä, jag väljer att tro att det var mormor som ville tala om att hon har "landat" att hon har det bra. Peter sa att låter det inte igen så har Gerd varit och hälsat på oss i vårt nya hus. Och det förvånar mig inte..hon hade alltid en räv bakom varje öra och älskade att skrämmas :) Hon sa faktiskt till mamma en gång när hon var riktigt dålig, och mamma sa snälla kan du inte bara säga nåt.. - Men ser du inte att jag är död! Fick hon till svar.. Jag kan inte låta bli att le åt det.

För att återgå till dagens sysselsättning så vaknade vi kl 07.30 idag..vart så satans kallt inne, 14 grader. Så vi gick upp och eldade sen skulle vi vilat lite till men insåg att vi inte kunde somna om så vi gick ut till vår vedbod för att röja upp lite. Förra ägarna har lagt massa plankor och skit över veden så den gick inte att komma åt utan att riskera att alla plankor rasade över en. Så det fick vi fixat. Sen kom ett blomsterbud, med blommor ifrån svärföräldrarna <3 och sen kom även svärföräldrarna in person på lite fika innan dom skulle besöka båtmässan. När dom åkt så åkte vi till Landvetter och handlade färska räkor och tillbehör. Och nu längtar jag tills det är dax att äta, med tillhörande melodifestival :)
Önskar er en bra kväll!

Inga kommentarer: