torsdag 17 juni 2010

Nu är jag helt färdig

Ibland är jag förvånad över att dagarna ens räcker till..
Idag startade vi igång dagen med att möta upp några ifrån hundkursen för att träna spår.
Jag och Quattro har i princip aldrig spårat så jag hade ingen aning om hur detta skulle funka.
Men han verkade förstå ganska direkt vad det handlade om.
Första spåret var väl bara en hundra meter kanske och han fick se vad jag gjorde. Men han gick rakt på och hittade sin leksak på direkten. Sen la vi 2 spår till och dom fick ligga i ca 40 minuter..då var det jag som gjorde bort mig :-) På det andra spåret, när vi hade gått en bit så bara stannde han, och jag tyckte men vafasen fortsätt..då hade jag lagt leksaken där men inte sett den själv, så han stannade och undrade varför i helskotta vi skulle fortsätta när han var klar :-) Superduktigt av honom. Tredje spåret var lite svårare för honom, han tappade det lite emellanåt men slutförde det helt okej..jag var i alla fall väldigt, väldigt imponerad utav honom. Sen var han heeeeelt slut :-) Så onekligen toppenträning för honom.

Sen åkte vi hem och hemma möttes vi utav Virran och en gullig liten Hugo fjant..
Lämnade hundarna och sedan styrde vi kosan mot Liseberg.
Och fy fasen va skoj vi hade det...Hugo är ju ett riktigt litet charmtroll. Vi åkte nog det mesta man kunde med honom, och det var verkligen skitskoj. Han är så lättsam på nåt sätt. Även om han försökte smita ifrån mig och planka in på Sagoslottet så var han ändå helt underbar. Vilken unge!! Totalt fascinerad utav det mesta. Hoppas han hade lika kul som vi "vuxna" eller vad man nu ska kalla det :-) Jag gillade i alla fall Farfars Bilar och Sagoslottet mest :-)

Nu är jag i alla fall helt slut..det tar på krafterna att vara lektant åt både hundar och barn. Så nu blir det kniven mot strupen, kvällsrastning av hundar sedan sova säng, säng ,säng

Inga kommentarer: