tisdag 6 oktober 2009

Blogginspiration

Det är så kul att vänner och andra äntligen fått lite inspiration till att skriva..
Det har vart lite bloggtorka på de flesta håll, men nu är det igång och det gillas skarpt.
Själv skriver jag sällan något vettigt utan det som faller mig in, typ som en dagbok..Är säkerligen sketatrökigt för andra att läsa men det gör inte mig ett skvatt faktiskt.

Igår var vi på valpkursen igen.. Det gick väl kanske inte riktigt så bra som det gjort de tidigare gångerna. Alla hundar var lite loss, det luktade tydligen extremt gött i gräset för ALLA gick med näsan i backen. Jag fick jobba som ett as för att försöka vara "rolig", men det gick föga. Dessutom tyckte Quattro att den ena instruktören såg väldigt farlig ut igår..mespropp i spökåldern.
Däremot så fick vi impat litegranna i alla fall. Vi körse läggande för första gången, visst ligg har han kunnat sen 9 veckor ca, men nu kunde jag lägga honom, ge kommandot ligga kvar, gå ifrån honom, stå och glo på honom en stund för att sedan gå tillbaka. Det har vi ALDRIG gjort, hon han fattade direkt! Vi stajlade till och med lite, han fick ligga, jag gick ut, sen tillbaka, ett varv runt honom, tillbaka ut innan jag gick fram och belönade. Det va KLOCKRENT! Instruktören trodde vi hade gjort detta massor, men ICKE :-) Så jag åkte hem stolt som en tupp trots att kontakten inte satt där den skulle igår.

Idag haltar han massor med mindre än han gjort på länge, är han på G tro??!!

Over and out

Inga kommentarer: