onsdag 14 oktober 2009

Jag och Quattro dissar

Smådjursakuten!

Nu har vi alltså varit på vårt tredje veterinärbesök. Dock en annan veterinär denna gången vilket var bra, för jag insåg hur mycket den andra veterinären INTE har gjort när vi varit där.
Idag så var det veterinären då+ en till tjej, typ sköterska. Vi var där i en och en halv timma.
Dom gjorde en grundlig undersökning, böjprov, klämde och kände och drog samt kollade noga igenom de gamla röntgenbilderna. Det enda den förra veterinären gjorde var att klämma på benet och röntga. Men det som kunde ställa som Diagnos är alltså Panosteit (man kan kalla det typ växtvärk).
Det är inte ovanligt att dom är halta i såpass lång tid för att benen har inte hunnit med varandra när han vuxit helt enkelt.
Så nu ska vi alltså ut och promenera i koppel så mycket vi bara orkar, inte springa runt lös och leka eftersom det kan bli lite för mycket belastning osv. Jag har ju själv märkt att när vi motionerar så är han inte särskilt halt, men när han kutar och rusar så haltar han mer.
Om 2 veckor ska vi in och röntga en sista gång för att bekräfta diagnosen mer eller mindre. Skulle han dock vara ohalt om 2 veckor så behövs inte det göras..
Men nu har han varit typ 50% bättre i 2 dagar så jag är fortfarande hoppfull, även om detta börjar bli extremt jävla tjatigt rent ut sagt.

Det är så vansinnigt frustrerande när 2 veterinärer kan ha såpass skilda åsikter. Vem kan man då lita på ?? Dom är ju proffs, hade jag själv vetat vad som ska göras så hade jag ju aldrig gått dit. Och jag hoppas att jag aldrig ska behöva gå dit igen..inte mer än att ge mina hundar sin årliga vaccination..Och blir någon av mina hundar sjuka igen så kommer jag definitivt söka mig någon annanstans..

Inga kommentarer: