torsdag 1 oktober 2009

Vilken dag!

Det var igår..är fortfarande helt slut.
När jag gick av mitt pass igår morse klockan 07 så åkte jag hem och hämtade upp Peter. Körde honom till jobbet, sen åkte jag till rastgården i Mölndal med hundarna. Sen åkte jag hem, duschade och försökte hålla ögonen öppna.
Strax innan klockan 10 åkte jag och Quattro till farbror veterinär. Där gjordes det om precis samma procedur som förra gången. Lugnande spruta och röntgen. Men denna gången åkte vi hem innan vi fått svar för jag kände att jag höll på att somna i röntgenrummet :-)
Så vi åkte hem, jag sov i lite mer än 2 timmar. Sen var det dax att hämta Peter på jobbet igen. Då ringde även veterinären. Nu har dom kliat sig i huvudet och försökt ställa en diagnos på lilleman. Men det var tydligen svårt..Men veterinären tror att det är ett fel på tillväxten i armbågen. Alltså han har växt lite hastigt och just denna armbågen har inte riktigt hunnit med i svängarna. Så vi går fortfarande på teorin med kraftig "växtvärk" skulle man kunna säga. Han hade även lite lösa benbitar precis som sist, men det är inget dom vill gå in och gräva i eftersom det var såpass lite och det ska inte vara pga av det som han haltar. Så nu ska vi bara köra på, ingen mer medicin utan träning och förhoppningar om att han ska bli bra. Och det har jag bestämt att han ska..punkt.

Ja efter samtalet med veterinären så åkte vi som sagt hem..lastade av hundarna och lastade bilen full med flyttkartonger. Vi fick låna en skåpbil vilket var perfekt.
Vi tämde hela vinden, sen for vi till Sävedalen.
Kånkade och slet och fick upp alla kartonger på vinden där. Så nu är vår vind tömd, underbart skönt. Så på söndag ska tjejen som ska flytta hit fylla på den igen med sina grejer.
Så skönt att redan ha börjat.
Efter allt bärande lämnade vi tillbax den lånade bilen och åkte till Maxi för att handla mat. Hem igen, jag tog ut hundarna på en rejäl sväng medans gubben min stod vid spisen.
Sen var det väldigt skönt att bara välta ner i soffan och bli kvar där ett tag.
Somnade som ett litet barn och sov stenhårt fram tills 05,30..då var jag klarvaken..helt stört. Så jag tog ut och rastade hundarna och gav dom frukost, sen la jag mig och lyckades somna om en liten stund..

Idag åker vi förhoppningsvis upp till Orust.
Lillstugan ska skrapas och målas, och det ska fräschas upp inuti..

Over and Out for now

Inga kommentarer: