torsdag 8 oktober 2009

Otur med vädret, ovanligt!?

Idag har jag härjat runt en del..
Klev upp runt 9 och gick direkt ut med hundarna. Peter rastar alltid Quattro tidigt på morgonen så jag behöver inte stressa upp, det ör skönt.
Vid lunch kom Peter och hämtade upp mig och jag lämnade av honom på jobbet för han är iväg ikväll och spelar Wii och dricker bärs..
Jag åkte iväg en sväng till Grizzly o Sisjön och handlade lite grejer till vovvarna. Det blev tandborstben, rosa bajpåsar (till Peters stora glädje), kyckling-godisar och vanliga tuggben. Så nu har vi ett litet lager hemma, brukar av nån märklig anledning inte räcka så länge :-)
Efter shoppingen åkte jag upp till stallet och mötte lillasyster, vi tog en skön promenad med vovvarna i skogen. Sen släppte jag av syster yster och åkte hem och vände i princip.
Denna vecka föll lotten på mig att ta in hästarna på eftermiddagen. Helt okej för min del, men när klockan började närma sig insläpp så blev det alldeles kolsvart på himlen och det började spöregna och hagla som bara den. Skitkul, NOT! Så det var ett gäng pisseblöta hästar som skulle tas in, täcken skulle hängas på tork. Och våran Nino hade bara ett vanligt täcke så han var blöt rakt igenom, så inte blev det någon ridning heller. TRÅK!!! Skitväder!!!!
Dock brukar det för det mesta regna när det är jag som har hästen så jag e ganska van, men inte fasen brukar det hagla golfbollar i alla fall..

Inga kommentarer: