söndag 11 oktober 2009

Piss, skit och helvete, men god mat

Tog en lång skön promenad med hundarna hem efter jobbet igår.
Somnade sen så fort huvudet landade på kudden, skönt.
Fick sovit ut riktigt ordentligt eftersom hundarna fått en rejäl promenad på morgonen samt att Peter var hemma och tog hand om dom under dagen.

När jag vaknade ringde jag min syster, fick ett tråkigt, tråkigt besked. Mormor har fått ytterligare en stroke :( Luften gick verkligen ur mig. Stackars mormor. Jag hoppas att hennes elände ska få ett slut, hon ska inte behöva ha det såhär. Tänk att vara fullt medveten om allt som pågår runt omkring men inte kunna utrycka dig eller ens gå på toaletten själv. Att vara helt klar och frisk ena dagen och andra dagen är du i händerna på folk som ska hjälpa dig med ALLT för du klarar ingenting själv. Det gör så fruktansvärt ont i mig att se henne såhär. Älskade fina mormor. Om inte ett under sker och hon blir bra igen så önskar jag att änglarna tar hand om henne istället för sjukvården. Jag hatar att inte kunna göra någonting!! Jag blir knäpp av att bara se på! Mormor.....

Som om inte det vore depp nog så blir det till att kontakta veterinären imorgon igen. Quattro är väl något bättre men han haltar fortfarande. Min plan verkar inte funka så bra :-) men jag gör allt vad veterinären har sagt åt mig. Motionerar honom ordentligt varje dag, mat 2 ggr om dagen samt inte dalta med honom, Men inte faen är han bättre för det....DET SUGER!!!!!

Peter kände att vi ska inte hänga för mycket läpp nu och måla faen på väggen så han tog med mig ner till Tidbloms. Vi åt en grymt god söndagsmiddag..Tack älsklingen!

Nu sitter jag på jobbet. Sista natten.. Skönt.
Jag har noll i energi..ska lägga mig på soffan här och läsa en bok..orkar NADA just nu!

Over and Out

Inga kommentarer: