torsdag 29 oktober 2009

en del tårar ikväll

Filmen var faktiskt jätte bra..vilken människa han var Michael...Jag rekommenderar er verkligen att se den. Det var som en slags dokumentär/konsert. Hade han genomfört detta så hade det blivit en grym show. Några tårar gick inte att hålla tillbaka när han sjöng man in the mirror, human nature bla..nästan acapella emellanåt..fint var det.

När vi kom hem var det rosa bandet galan på tv..såg en man som mist sin fru och dotter i bröstcancer och hans andra dotter hade relativt nyligen fått diagnosen. Oj vad jag grät..Dom var i min ålder..läskigt.
Jag har donerat en och annan slant under månaden som gått genom att köpa rosa bandet produkter. Köpte försvarets hudsalva, själva rosa bandet, schampo och balsam..så ville jag sååå gärna ha moppsetet med tillhörande mopphink..men det vart så dyrt. Men jag beställde en rosa bandet mobil idag med..är så vansinnigt irriterad på att min telefon aldrig har nån täckning och att det är ett evigt fipplande så fort man ska göra nåt. Knappt man kan ringa utan att det ska blippas och grjas. Så det fick bli en rosa mobil och då går en del av pengarna till forskning.
Imorgon börjar vi så smått att flytta..vi ska försöka orka köra alla kartonger och smågrejer..blää hatar att flytta!! Men oj va skönt när det är gjort..jag riktigt längtar till lördag kväll..

Over and out

2 kommentarer:

emelie sa...

Ok då måste man kanske se den då..
Åh en rosa mobil. Inte illa =) Hade jag vetat att man kunde stödja cancer forskning genom att köpa en rosa mobil så hade jag kanske gjort det istället för den jag köpt nu

Linda! sa...

Ja se den..verkligen rekommenderad!!

Jodå tre har en massa mobiler, ja dom rosa då såklart så stödjer cancerforskning