söndag 25 oktober 2009

Ovanligt

Att det regnar när det är jag som har hästen..Inte speciellt.
Idag ska jag dessutom ta in 15 blöta hästar, hänga in 15 blöta täcken. Usch, inget jag ser fram emot. Men men, vad gör man inte för våra älskade djur.
Ska dessutom ge alla hästar kvällsmat ikväll, men det tycker jag bara är mysigt. Likväl när man fodrar dom på morgonen, när alla har fått sin mat och dom bara står och tuggar sådär gott. Det är mysigt.
Har haft som tradition att fodra dom nästan varje julmorgon, förra året var det några andra som gjorde det. Men det är en speciell känsla att vara i stallet på juldagsmorgonen.
Hmm pratar redan om julen..måste erkänna att jag längtar lite till jul.
Nu när vi får ett större boende så kan vi dessutom ha julgran till Peters stora fasa :-)
Måste ju för bövelen ha JULGRAN!

I övrigt har denna helgen ägnats åt att packa, städa, packa och städa. Fy fasen va mycket skit man samlar på sig! Jag är helkass på att slänga saker, jag är en såndär "det kan va bra att ha" människa. Och det är inte roligt nu. Speciellt inte när man hittar en grej som man för hundra år sen trodde skulle vara bra att spara, och undrar varför i helvete sparade jag denna. Eller, hmm va e detta??
Men nu är det mesta packat. Och en hel del slängt. Vi har dessutom redan kört 24 flyttlådor till nya stället. Och på fredag kväll börjar vi köra resten så att det på lördagen ska gå fort och smidigt. Bara de stora möblerna kvar då förhoppningsvis.
Jag är dessutom förvånad över hur många det är som faktiskt frivilligt har erbjudit sig att hjälpa till?!! För det är fasen inte kul att kånka och stånka omkring på möbler och lådor. Men som det ser ut nu så behövs knappt nån hjälp eftersom vi har kunnat förbereda såpass mycket redan. Känns ju lite fånigt att ta hit 20 pers när det handlar om att bära en soffa, ett bord och en säng typ :-) Men vi får väl se efter fredagen hur mkt det är som är kvar. Tror det kommer gå väldigt smidigt..peppar peppar.

Nä dax att städa lite till tro :-)

Over and out

1 kommentar:

Sandra sa...

Håller med finns inget bättre än julaftonsmorgon i stallet. Helst ska man träffas hela gänget och äta frukost tillsammans, mys!