tisdag 13 april 2010

Besatt




Jag har blivit som besatt av att motionera..blir knäpp när jag inte varit ute och gått. Det är givetvis enbart positivt men det är så sjukt hur man kan ändra sig så. Visst har jag alltid varit aktiv, men jag har inte fått myror i brallan av EN dags slappande.
Jag orkar visserligen massor med mer nu..tidigare hade jag svårt att få energin att räcka till om jag både skulle rida och ta en långpromenad. Men inte nu inte :-)
Igår gick jag 8km + att jag red en timma + hundträning på kvällen.
Orkar hur mycket som helst, har säkert med årstiden att göra åxå såklart.
Sitter just nu och filurar på vilken runda jag ska ta idag..båda hundarna är lite snuviga, men alerta så jag borde nog kunna släpa med mig dom på en långtur ända :-)


Gårdagens hundträning var väldigt givande. Mycket kontaktträning, kanske lite väl mycket till och med. Men Quattro uppförde sig jätte bra. Tubbe kunde till och med störa honom utan att han nödvändigtvis skulle upp och leka hela tiden. Så det är ett jättekliv framåt för oss.
Han är superduktig passiv men reser sig lite då och då, men det lär släppa efterhand.

Nä nu ska jag fixa lite lunch till Peter och sen ska vi ut och GÅ!!! :-)

Over and out

Inga kommentarer: