tisdag 6 april 2010

Påskhelgen

Har haft en riktigt skön helg men massor på schemat..
I fredags så hade vi besök av lite vänner.
Käkade lite Tacos, tjötade skit och drack rödvin, det var trevligt och soft.
På lördagen var jag i stallet i ett par timmar och sedan vart vi bjudna på påskmiddag till några andra vänner framåt kvällen. Jag tog på mig att vara fylleshaffis vilket var helt okej. Även denna kväll var lugn och behaglig och det blev en hel del prat om både allvarliga och trevliga saker.
Jag är i alla fall övertygad om att den antågande sommaren kommer bli helt fantastisk.
Söndagen spenderades även den till en början i stallet...
Sen framåt 14 snåret så mötte jag upp några av tjejerna för en härlig promenad runt delsjön med hundarna. Det var riktigt skönt och lite tur hade vi med oss åxå för när vi åkte hem så började det regna...
Framåt kvällen så kom det återigen lite vänner förbi och det blev återigen middag med lite vin till det. Sedan blev det en onödig timma på krogen. Jag hade bestämt mig sedan innan att jag inte ville följa med ut, men blev nertjatad som vanligt. Så vi åkte in, tog typ en drink och 450 shotar sedan åkte vi hem igen..fullständigt onödigt.
Så i morse var jag lite halvseg faktiskt, ännu mer onödigt men så blev det i alla fall.

Även idag (igår blir det egentligen)startade jag dagen med stallet..tycker det är så otroligt skönt att vara där. Avkoppling fastän man ändå gör nåt.
På kvällen mötte jag upp Elle på GMBK för idag startade vår kurs.
Fy fan va segt det var, vår kursledare är så vansinnigt tjötig. Det blev totalt sett 10 minuter med hundarna idag. Jäkligt onödigt att stå och tjata en massa goja, om totalt orelevanta grejer. Får myror i brallan av att sitta och lyssna på något jag inte behöver veta.
Jag hoppas verkligen att det inte blir så fortsättningsvis för då får jag panik på riktigt.
Annars så är upplägget på kursen väldigt bra, vi kommer gå igenom alla momenten i Lkl1 så till sommaren kanske man känner sig redo för en tävling. Hoppas det...Om inte kärringa tjötar så mycket så ska det nog gå fin fint.

På torsdag är det återigen dags att väga sig och denna gången ska vi även mäta oss. Ska bli intressant. Har dock åkt på lingonveckan så man känner sig inte speciellt fräsch för tillfället. Får hoppas det hunnit ge med sig till på torsdag helt enkelt.

Dagens mat:
Frukost en halv omelett
Middag lite makaroner, 5 köttbullar och en massa sallad
kvällsmål 2 wasa sport och ett äpple..
Ja, idag har jag ätit dåligt, men jag mådde som sagt lite halvrisigt med :-)
dagens motion var en timmas ridning och dum som jag var så hoppade jag över långpromenaden idag för jag tänkte att Quattro säkert skulle bli så trött ändå på kursen. Fel hade jag kan man säga.. Ja hoppas ni sover gott.. Jag har ytterligare 6 timmar kvar på arbetet..Hua!!

Over and Out

Inga kommentarer: