onsdag 21 april 2010

Ja jag vet...

att jag tjatar om invägningar hit och dit :-)
Men det är mycket i mitt liv som cirkulerar kring det för tillfället. Jag försöker hålla fokus på mat och motion så då blir det så..
Ja imorgon är det alltså 6e vägningen..gissar på att det gått ungefär som förra veckan..runt ett halvt till ett kilo ner..
Har blivit mindre motion denna veckan då jag jobbade hela helgen plus att hundarna varit tvungna att ta det lite vackert. Men fortfarande inget slarv direkt med kosten, var makaroner till middagen idag men någon gång ska man väl kunna äta det med gissar jag?

Var hundkurs i måndags, tog med mig Lexa eftersom Quattro var så förbaskat snorig. Det var nog första och sista gången hon var med :-) Aldrig varit med om maken till mer ointresserad hund. Hon vill inte leka, knappt ha godis och bryr sig lixom inte, noll komma noll fokus.
Vi skulle träna på apportering...spelade ingen roll om jag så kastade apporten så sket hon fullkomligt i den.. Lilla skruttan, hon är så nöjd bara hon får promenader, mat, sömn och gos. Så det är så det får bli med den lilla donnan framöver, ingen idé att försöka träna med en hund som inte har den minsta lusten. Tubbe däremot var i sitt esse, kanonduktig med både apporten och hoppet, han fattade precis.

Ja eftersom det då är Quattro jag ska träna med så var jag helt enkelt tvungen att köpa mig en apport"pinne" idag. Och till min förvåning så vart han riktigt duktig. Han förstod grejen efter ett par försök, så idag har vi tränat i korta intervaller. Annars blir det förjäkla tråkigt.
Han har en tendens att vilja tugga märkte jag, så han får knappt hålla i apporten innan belöningen kommer, men han håller i kanske en två sekunder utan problem. Så det är bara att träna på. Får försöka hinna åka upp till klubben nåt i helgen så vi kan träna på hoppet. Men jag vet att han är ganska duktig på det, eftersom vi faktiskt tränat lite på det tidigare.

Mycket som ska hinnas med till helgen. Carro har flyttat så vi lovade att hälsa på henne på lördag, plus att jag har Nino hela helgen, så det är fullt upp...men vad gör det när man är ledig ifrån jobbet..

Ha en underbar onsdag natt

Over and Out

Inga kommentarer: