fredag 9 april 2010

Kaffet är slut!!!!

Så jag dricker te till frukost. Ingen hit alls faktiskt, behöver mitt kaffe för att bli människa på morran. Får blir en statoilkaffe sen!

Igårkväll var jag så löjligt trött när jag kom hem så jag orkade inte uppdatera om hur det gick på "tjockisklubben" jo vi kallar den så, fasst bara jag och Elle :-)
Hur som helst, jag var ganska övertygad om att jag inte skulle ha gått ner något denna veckan. Påshelgen var både lång och god. Mycket mat och dryck.
Men då jag ställde mig på vågen så visade den -1,3 kg, så det var ju väldigt bra.
Så nu är det då alltså totalt -4,1kg.. jag hade räknat lite galet sist då jag skrev -2,9 det var 100gram för mycket :-) Jag är supernöjd så långt för jag håller mig till planen. Det går till och med lite för snabbt. Och det är faktiskt inte heller bra, vilket man kan tro. Men igår fick vi veta att man kan endast minska som högst 0,9kg fett per vecka. Är det mer än så, så är det vatten och kanske slaggprodukter man tappar. Slaggprodukterna vill man ju bli av med, men det har man nog efter 3 veckor. Så optimalt är alltså en viktnedgång på 0,9kg i veckan...

Största anledningen till att jag lyckats gå ner såpass även denna vecka är alla långpromenader. Det har blivit 3 rundor runt stora Delsjön vilket är totalt 2,25 mil, så har jag spenderat mer intensiv tid när jag ridit och så har det givetvis varit ännu mer promenader fast inte riktigt lika långa.
Idag har jag förbannat ont i benen dock :-)
Så ingen superlång promenad idag, men ridning blir det och sen blir det en lagom lång ikväll på orust.

Ja helgen kommer att spenderas på Orust. Jag är hästledig imorgon så då behöver vi inte åka hem förän på söndag. Och eftersom det numera är ljust på kvällarna så kan man rida senare. Det är så himla skönt. Slippa stressa häcken av sig för att hinna med allt innan det blir mörkt.

Nä dax att hoppa i ridkläderna, fasst kanske om en liten stund, klockan har inte hunnit bli 8 ens :-)

Over and out

Inga kommentarer: