söndag 11 april 2010

En kortis

Haft en helt underbar helg på landet.
Jättefint väder och lite bränna fick man sig i ansiktet.
Hundarna har kunnat njuta lika mkt dom och bara lullat omkring för sig själva hela dagarna.
Vi åkte hem mitt på dagen idag då jag hade insläppet i stallet.

Så när det var gjort så begav jag mig ut på en lång härlig ridtur. Körde lite konditionsträning och nino har verkligen grym kondition, men inte jag :-)
Bitvis så bara skrittade vi och njöt av vårluften.
Älskar min lilla häst. Men honom har jag verkligen egentid, och känner inte annat än glädje och livskvalitet. Jag tror att även han trivs.

Många har häst bara för saken skull.
Men glömmer bort vad vi egentligen är skyldiga dom. För inte fasen har dom valt oss..vi är skyldiga till att göra det absolut bästa vi bara kan. Det gäller alla djur man skaffar sig. Katter, hundar, fåglar..ja allt.
Dom har aldrig fått välja!! Ändå så ger dom så otroligt mycket. Vi skäller och gormar på dom, men dom bara ger oss kärlek, villkorslös kärlek!

Så tänker jag ofta..en dag om man kanske är lite less eller kanske inte känner för att ta den där promenaden. Jag är fasimej skyldiga dom det om dom vill!! Deras vilja är min lag (inom rimliga gränser såklart :-)

Älskar mina djur gränslöst!!

Over and Out

Inga kommentarer: