tisdag 25 maj 2010

En funderare

visst att man kan må dåligt och tycka att allt är skit.
Men att ta sitt liv...hur kan man komma fram till det beslutet och att sedan genomföra det? Hur kan livet vara så otroligt smärtsamt att man väljer att avsluta det? Att inte ens kunna ha en liten gnutta ljus som gör livet värt att leva...

Fick ett samtal tidigare idag,om att en person som inte stod mig nära alls men som jag ändå träffat ganska ofta valt att avsluta sitt liv..
Det kändes väldigt konstigt.
Jag visste att h*n inte mådde bra alls, psykiskt, så jag blev förvånad, lite paff, men ändå...ja jag vet inte.
Det kändes väldigt tungt att höra samtidigt så känner jag att om allting var så hopplöst så hoppas jag verkligen att h*n har det bra nu...att all sorg som jag vet att h*n bar på är bortblåst..

Vila i Frid

1 kommentar:

Emelie sa...

nä usch. vilken rysning och klump i magen jag fick när jag läste det. Hoppas inte man känner den personen. Hoppas att du mår bra av att höra detta beslut.

KRAm!!