lördag 8 maj 2010

En liten prutt

kommer sällan ensam :-)

Idag har jag sovit skitkasst.
Vaknade efter 4 timmars sömn och kunde inte somna om.
Gick upp, åt lite och försökte somna om, någon timma till lyckades jag nog slumra till men sen var det bara att kliva upp. Hästen ska ju ha sitt även fasst man har sovit dåligt, så är det ju bara. Piggnade till efter en stund i stallet.
Fick även tränat en liten stund med Quattro. Han var faktiskt jätte duktig idag. Kom snabbt på inkallning och satte sig BREDVID mig, hör och häpna!!
Han tycker annars att det är bra mycket trevligare att springa förbi.
Positionen är visserligen usel, men det skiter jag i för tillfället. Han har fattat grejen och det är det viktiga, finslipet tar vi sen när momentet sitter ännu bättre. Men glad blir man när poletten äntligen trillar ner...
Dagens arbetspass började dock desto sämre.
Fick starta igång med en brottningsmatch det första jag gör så adrenalinet drog igång rejält, så nu är jag helt slut :-)
Det är fasimej rena cirkuskonsten att försöka få bort en person som klamrar sig fasst vid en dörr utan att brusa upp eller skada personen i fråga. Lirka och bända försiktigt och samtidigt försöka hålla personen på benen så att denne inte trillar..
Puh...
Nu kanske ni undrar varför jag prompt skulle ha bort personen ifrån dörren :-) Jo personen i fråga tänkte rymma :-) Vilket jag kände var en dålig idé klockan halv elva på kvällen..Annars får dom som bor här gärna stå och hålla i dörrar vad mig beträffar :-)
Nä en kopp stärkande kaffe så jag orkar hålla mig vaken hela natten.
Ha en underbar lördagskväll
Over
and Out

Inga kommentarer: