torsdag 13 maj 2010

Kristi Himmelfärd = Jobba

Japp så är det tyvärr då man arbetar på rullande schema. Spelar ingen roll om det så är julafton eller någon annan skojig dag, har man arbetsdag då så har man det. Här finns inte utrymme för några klämdagar här inte. Fasst det kvittar, får väl se det som att det faktiskt är lite extra pengar trots allt, och det är ju välkommet nu inför sommaren. Speciellt eftersom jag faktiskt ska ha sommar-SEMESTER i år, ljuvligt!! Förra året var det ju en sväng till Thailand i Februari och då fick jag stå över sommarledigheten, men det var det värt, skulle lätt göra det igen. men det ska bli mysigt att få vara lite ledig i sommar.
Eftersom Nino ska bo hos Carro hela sommaren så kommer hon att se efter honom. Vilket känns lite tomt får jag säga. Älskar ju min lilla ponnyhäst, men jag får åka och hälsa på honom så ofta jag kan helt enkelt, blir ju tyvärr några mils resväg. Huvudsaken är att han får en bra sommar!
Vi lär väl bosätta oss mer eller mindre i Kungsviken, inte fy skam vill jag lova.

Idag var det invägning som jag tyvärr var tvungen att stå över då dom skulle ses för tidigt på dagen. Behöver ju min sömn..Så jag har inget reslutat att delge er, men detta skrev jag ju igår kom jag på :-)

Idag annars då..jo fodrade hästarna i morse, åkte sedan hem och rastade vovvarna. Sen stöp jag i säng..sov riktigt bra idag. Framåt eftermiddagen åkte jag till stallet och mockade och grejade. Pysslade med Nino som hade vilodag idag.
Tog mig sedan en timmas powerwalk med dogsen..riktigt skönt.
Sen hann jag vara hemma en liten stund innan det var dax att infinna sig på arbetet igen, och här är jag nu. Och imorgon bitti så ska jag hem och sova och sen ska jag vara här igen klockan tre :-) Kul jul :-) Kommer vara helt död..men men, sen är det ledig helg! Underbart!!

Sov gott alla

Over and Out

Inga kommentarer: