onsdag 12 maj 2010

Ja det rullar

Har väl inget direkt vettigt att skriva om egentligen.
Blir desvärre ingen invägning för mig imorgon. Gänget skulle ses i slottskogen redan klockan 15 och det funkar inte när jag har jobbat natt och ska gå på samma kväll igen, och dessutom hinna med en liten häst däremellan. Så jag satsar på storslam nästa vecka, då ska jag ha landat på minus 10. Fasen va gott!!! Det är inte ens jobbigt för tillfället, jag vet precis när och vad jag ska äta och kilona droppar i lagom takt, jag gillar det!!
För övrigt är jag mitt inne i helvetes veckan, massor med jobb. Men sent på fredag kväll då drar vi till landet och vilar upp oss :-) Bryr oss inte ens om ifall det skulle regna, det är så mysigt att bara vara där.
Idag har jag även tagit in hö..lite halvsegt sådär eftersom det var klockan 19 och jag fick åka direkt till jobbet, men nu är Nino matförråd fyllt fram tills det att han åker på bete, det är ganska skönt.Har även ridit idag, hade sådan vansinnig otur. Just när jag kom till stallet så blev det uppehåll i pissregnet så jag tog hundarna på en hyffsad runda, sen tog jag in Nino ifrån hagen och gjorde iordning honom. Så öppnar sig fasemej hela himlen när vi klev utanför dörren. Vi var totalt dyngsura när vi kom till ridhuset, och det ligger bara 5 minuter bort. Lika illa var det när vi red hem förstås..usch. så jag har varit lite småfrusen mest hela eftermiddagen och kvällen efter det..Nej men nu ska väl jag återgå till arbetet..

Hej hopp

Inga kommentarer: