onsdag 6 augusti 2008

Fortsättning

Sitter på jobbet och har nåt så fruktansvärt tråkigt!
Vantrivs nåt enormt med att jobba här, men har ingen aning om vad som skulle kunna tänkas passa mig att jobba med. Jag vet inte vad jag vill. Så det är bara att se glad ut och låtsas att allt är frid och fröjd. Skönt är det i alla fall att jag kan ha Lexa med mig, lite sällskap. för jag kan ju inte direkt påstå att här är någon action. Man går här och pillar och donar för att få tiden att gå men det är nåt så fruktansvärt tråkigt. Tiden står i princip helt stilla! Samtidigt så orkar man ju inte göra så mycket, för trots att jag enbart jobbar nätter så är man ju ändå trött. Kan inte tänka mig att man är skapt att vara vaken på natten.

Imorgon, eller ja sen, blir det till att måla en tredje gång i vardagsrummet hemma. De gamla tapeterna är väldigt envetna med att lysa igenom, men efter en tredje strykning så måste det vara omöjligt. Ska nog inhandla lite öl med, så måla, spela ompa ompa och dricka ett par bärs står på listan att göra senare!

Det känns som om sommaren tog slut på 24 timmar, men så känns det ju visserligen alltid så fort det är en dag med svalt väder och regn, men vi får väl se. Vi ska till orust på kräftskiva på lördag så då hade det vart trevligt med i alla fall några fler grader. Det är nämligen inte särskilt varmt i ladan där man sitter. Inte direkt någon isolering, men det ska bli trevligt. Kräftor är gott!
Suck, nej jag får väl gäspa vidare och se om här finns något vettigt att sysselsätta sig med en stund...

http://www.sugar-pie.com/bloggtoppen/in.php?ID=2622

Inga kommentarer: