lördag 30 augusti 2008

Bäbistokig!!!

Igår kom Emelie och Niklas efterlängtade bäbis nummer2 till världen. Klockan 20.20 föddes en frisk och underbar liten Filippa! Grattis till hela familjen, speciellt till storebrorsan Hugo, vilken mantel du har att axla nu lillkillen.

Dagen började idag kl 0900. Ut med hunden, ringde Elle i samma veva. Vi skulle ju ut och shoppa bäbiskläder och lite skor till oss själva=) Hämtade upp Elle kl1000 sen begav sig det till Backaplan. In på skoaffären, hittade varsitt par pjucks rätt fort. Sen in på HM, denna djungel av kläder. Alltså när man går in i affären så tänker man att shit här finns ju hur mkt som helst att välja mellan, men så kollar man på kläder i storlek 50 och urvalet blir ganska begränsat, till typ en hylla. Men vi hittade faktiskt lite söta grejer. Sen snabbt över till toys r us för Storebror Hugo skulle ju självklart få något fint med. Sprang runt som dårar och tyckte det va skitsvårt att hitta något vettigt, sen vet man ju inte vad han redan har så det va supersvårt. Men jag blev så jädra nöjd när jag hittade en bok som hette Hugo ska bli storebror. Har aldrig vart så nöjd med mitt val av present till nån i hela mitt liv.

Iväg till BB, där mötte 2 stolta föräldrar upp oss. Då kom min första besvikelse. Filippa hade exakt sånna byxor på sig som jag hade köpt åt henne. Men jaja tänkte jag, kläderna går ju år. Dom bajsar och spyr ändå en hel del. Så berättade jag stolt om min fina present jag hittade till Hugo, då kom besvikelse nr2, han hade redan fått en sådan av Emelies väninna Anna när han fyllde år! Suck.. Men så tänker jag nu i efterhand, Filippa kanske spyr och bajsar på den boken med och då finns det en i reserv. Annars kanske Hugo blir skitsur på sin bajsande syster=)

För övrigt var Filippa fullkomligt bedårande, vilken söt liten tös. Mmm luktade jum jum och var så söt och låg mest och log och gäspade. Elle fick hålla henne först och efter ca en kvart frågade jag lite försynt om inte jag kunde få hålla. Elles ögon blev nästan kolsvarta =) Jag lovade att hon skulle få tillbaka henne snart. Fick hålla i detta underbara lilla knytet och sniffa på henne lite.. Mumms.. Sen tänkte jag att det är bäst jag ger tillbaka henne till Elle för husfridens skull,hehe.

Kan lova att man är duktigt bäbissugen nu! Men det får allt vänta ett tag, men bara ett litet tag=)
Ses ikväll alla goa vänner. Emelie och Niklas, ta hand om er och familjen så är ni snart ute på banan igen ni med. >Kram

Inga kommentarer: