måndag 18 augusti 2008

Helgen gick undan!

Plötsligt är det redan måndag morgon, eller ja klockan är just nu 00.55 men tekniskt sett så är det ju måndag morgon.
Igår kväll va vi på rubinbröllopsfest, jäkla trevlig tillställning får jag säga. Det bjöds på skumpa som fördrink, sen va det någon god macka med klet på till för rätt, huvudrätten bestod av grillat. Det va korv, revben, kycklingklubba och en massa goda såser och sallader. Till detta dracks det rödvin.. hmm jag dricker inte ens vin, men jag tänkte äh.. jag kan ju smaka i alla fall, och hör och häpna det var faktiskt riktigt gott. Jag fotade denna vinflaska så jag skulle komma ihåg den, så man faktiskt själv kan köpa den. Till efterrätt var det en 5vånings bröllopstårta men grädde, sylt och nåt bananklet. Mycket mumsigt! Efter middagen var det dans, och jag buggade som en gud. Jag har ju visserligen världens grymmaste bugglärare, min Peter. Han är så sjukt duktig på denna ganska lustiga dans. Man snurras runt som jag vet inte vad, men kul är det. Och ännu roligare efter ett par glas vid.
Och till sist så stod även jag på scenen och sjöng=) Och det var inte pga vinet utan han som spelade musiken spelade även på kräftskivan som var förra helgen då sjöng jag med. Något mer berusad än igår ska tilläggas, men han ville i alla fall att jag skulle sjunga igen, Så han tjatade tills jag sa ok! Det blev Have You Ever Seen The Rain med Fogerty. En hyffsat lätt låt. Så jag tror inte jag gjorde bort mig i alla fall=) Men i det stora hela så var det en kanonkväll!

När jag vaknade i morse så hade jag en hejdundrande huvudvärk. Då fick jag lära mig ytterligare en ny sak, förutom att dricka rödtjut så kan man även räkna med stadigt skallebank när man vaknar. Fick nån förklaring med jästa druvor eller nåt.. Det som jag blev mest förvånad över är att man får skallebank trots att man inte va nämnvärt berusad?! Skumt, men nya vetskaper är ju alltid bra.

Nu blir det snart kräftskiva, ska bli skojsigt!!
Sov gott ni som kan och slipper jobba på nätterna!

3 kommentarer:

Anonym sa...

IDOL 2009 kanske =)

Anonym sa...

Det var väldans va su e runt å sjunger på olika tillställningar! E det kontrakt på gång tro? ;o)

Linda! sa...

Njaeee, nog inte. Men det e ganska roligt =)