torsdag 21 augusti 2008

På jobbet...

Så sitter man här på jobbet igen... ganska slött. Har analyserat fram och tillbaka och insett att jag inte längre trivs med mitt arbete, det är väl egentligen inte det största problemet. Det största problemet är att jag har inte den blekaste om vad jag VILL göra. Det finns lixom inget som sådär bara är wooow tycker jag. Eller jo, delfinskötare hade ju inte vart fel på typ kolmårdens djurpark eller nåt men det kan man ju bara fetglömma =) Men på allvar så vet jag inte. Sitter och surfar på arbetsförmedlingens sida och det är inget som lockar mig att vilja söka något. Lite segt, men förr eller senare kommer det väl upp ett ljus för mig. Förr hade jag en dröm om att bli resturang ägare, typ lunchresturang, det hade vart mys. Men så läser man om alla stackars resturangägare som går i konkurs var och varannan dag och inser att branchen är ju inte på något sätt säker. Och så vill man ju inte heller ha det. Suck.. jaja det kommer väl som sagt.

Funderar på alla små turkaffärer, hus sjutton går dom runt egentligen. Kommer in typ en fjortis om dagen och köper ett packe cigg och så har dom öppet hur många timmar som helst. Hur fasen löser dom det egentligen??! Och är man inte helt slut i huvudet efter att ha stått i den lilla affären 14 timmar i streck utan kunder?!! Jag begriper det inte.

Har för övrigt vart i stallet idag med. Nino fick vilodag trots allt. Jag hade sovit väldigt dåligt på dagen idag. Somnade väl runt 0800 sen vaknade jag 10.20 och va sååå kissnödig=) somnade om igen, vaknade vid 12, somnade om och sen när jag vaknade 13.30 så gav jag upp. Så idag var jag trött. Hade dessutom insläppet idag så alla hästarna skulle tas in kl 16. Har vart och småpillat lite i stallet, trixat och donat och gjort fint istället. Mys!

Och idag hade jag även privlegiet att träffa Peter i hela 2 timmar.. woohoo. Sen skulle han iväg och hjälpa nån polare med nåt..några däck eller va sjutton det va. Karlar och deras motorer och däck och turbosar och allt var det nu är! Fasst praktiskt är det, han pillar på sina bilar och jag grejar med hästen. Perfekt!
Nä.. om man ska ta och kolla på tv eller nåt.. här på jobbet finns ju i alla fall en SOFFA!!!!!!!

Inga kommentarer: