måndag 29 december 2008

Alkohol och barn

På nätterna då jag jobbar sitter jag ofta och läser bloggar, tycker det är ett bra tidsfördriv. Brukar läsa en blogg av en ensamstående mamma på 24 år tror jag, och 2 barn. Så hade hon skrivit i ett inlägg : Nu när barnen sover så ska jag sätta mig framför datorn och ta 2 cider. Vilket rabalder det blev. Folk skrev typ, Vad är du för en morsa osv osv. Är det så farligt att ta 2 cider när barnen faktiskt sover?
Eftersom jag inte har barn själv så har jag svårt att säga vad jag står ang detta. Givetvis tycker jag inte man ska vara berusad framför sina barn, men kan 2 små cider verkligen skada? Vad tycker ni?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men jisses - har de egna ungar eller?
Mina barn har då aldrig tagit skada av om jag tagit mig en öl eller två nån kväll framför tv:n/datorn - de har varit både vakna och sovandes.
Äh - skit i dom där gamarna - de vet inte bättre än å gnälla. Kram på dej!

Anonym sa...

Äh det är väl ingen fara att dricka ett par cider när barnen har lagt sig..

Linda! sa...

Nä jag tycker itne heller att det itne borde vara någon fara, stackars tjejen som blir så påhoppad, va till och med någon som hotade med att kontakta soc

sun moon and stars sa...

jaha....okej.......får la ta o säga mitt.....ett par öl eller cider är ingen fara.......så länge man har en plan om något händer vilket jag tror dom flesta har..........man får inte bli helt väck menar jag ...........jag har gjort det oxå o tycker någon eller några är okej .........bara man har koll på läget.........ha det gott s

sun moon and stars sa...

kontakta sos. för två cider.......jaha jag som blivande soiconom skulle då inte rycka ut.............shit.......

Linda! sa...

Nä det är verkligen helt skruvat, ni kan läsa själva på www.metrobloggen.se/starsprinkle