lördag 13 december 2008

Brinnande bilar, Idol och Thailand

Igår hade vi en trevlig kväll hos Virran och John, tanken var att vi skulle planera Thailands resan lite men det blev lite störande moment i form av Idol och min bil som brann.
John och Peter skulle till Kållered och hämta våra pizzor medans Virran och jag rastade hundarna, så långt var allt frid och fröjd, fick sen ett samtal av Peter att pizzorna var hämtade med att vi var tvugna att komma och hämta dom+pizzor?? Visade sig att min ena broms hade låst sig så det hade börjat brinna vid framdäcket. Så vi åkte iväg och hämtade dom, fy fasen var det luktade. Bränt gummibajs. Så det var ju lite oplanerat det där. Så kom vi hem igen, käkade och drack glögg och försökte hitta lite bra ställen att bo på i thailand samt lite utflyktsmål, gick väl sådär =) Sneglade på Idol i bakrunden så man blev lite störd där. Men Kevin vann, det var ju bra, har tyckt att han varit överlägset bäst hela tävlingen igenom. Tycker dock att det är en gasna tragisk tävling i sig, jag menar kul att komma tvåa när man har ställ upp och framträtt i världens största IdolFinal. Inte..blir nästan lite förnedringsTV faktiskt. Alice är ju svinduktig och har en härlig röst, men gör inte så mkt på scen så det blir ju lite fel forum i en sån enorm tävling. Så jag tycker faktiskt synd om henne, för talang det har hon. Men men, man brukar ju höra mer av den som kommer tvåa än den som vinner kalaset så det återstår ju och se..

Nu idag så har vi ordnat med bärgare till min bil så det står i tryggt förvar i Petera garage, 1627kr fattigare blev man, men vad gör det om hundra år =) Det är ju bara jul och sånt nu så dom pengarna behövdes ju inte ändå *sarkasm*

Ikväll ska vi på julbord med Peters jobb, ska bli himla trevligt sen blir det troligen en sväng till Park.. tjohahadelittanlej

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!! Kul å se att även du bloggar. =)
Vart i Thailand ska ni??
Är det flygstol ni köpt och ska bo på olika ställen?
I så fall om ni reser til Phuket kan jag varmt rekomendera Nai Harn Beach. Det ligger längst ner i Phuket och är kanonmysigt. Litet, lugnt och otroligt vackert! Det finns några hotell där - skickar med länk! http://www.asienguiden.se/thailand/nai_harn_rawai_panwa/
Kata Beach är oxå bra!
Ha det jättebra i Thailand - jag saknar landet väldigt mycket.