tisdag 30 december 2008

Sista arbetspasset

Årets sista arbetspass, ja så är det med det.

Har vart en bra dag idag. Imorse var jag ute och busade med Lexa i snön, jäklar va skoj hon hade. Sen var det bums i säng bara för att bli väckt 2 timmar senare av Peter. Jag hade glömt ta ur nycklarna ur dörren på insidan vilket innebär att han kan inte öppna från utsidan med sina nycklar så han plingade på dörrklockan. Först tänkte jag skita i att öppna och bara somna om men så hörde jag Peter ropa lite försiktigt på utsidan=) Så jag flög upp..fattade nog inte riktigt vad som hände. Hehe men jag somnade om gott. Sen väckte Peter mig vid tretiden igen, då hade han tvättat all tvätt samt börjat laga mat. Helt underbart. Så jag kröp ut och rastade Lexa och när jag kom tillbaka så var middagen färdig. Potatisgratäng med fläskfile fylld med vitlöksost, jääääädrar va gött!! Och vilken man jag har där hemma!! Kan ju inte annat än att bara le! Jag har bara fått njuta av dagen och det var helt underbart! Tack min älskade gubbe!!

Nu på kvällen tog jag och Lexa en jäääätte lång promenad till stallet, tog runt 90 minuter att gå. Fixade med hästen o allt runt i kring och kom till jobbet en timma för tidigt =)
Tänkte gett mig ut på en kvällsridtur eftersom det faktiskt är ganska ljust när det ligger lite snö på backen, men det var så otroligt halt på vägarna och vi behöver skaffa lite bättre brodd innan jag chansar på en sån grej.. Men men, snart är det ett nytt år!!

1 kommentar:

sun moon and stars sa...

allvarligt talat var är den snön någonstans inte i göteborg iallfall hehe gott nytt år kram