onsdag 4 november 2009

Kan inte komma på nån rubrik

Idag har det varit fullt upp som vanligt numera..
Har ägnat dagen åt hundarna, städning och att fortsätta det eviga upp-packandet som aldrig tycks ta slut..men vi börjar sakta men säkert komma iordning.
Å vad vi trivs..Just nu vill jag aaaaldrig flytta därifrån :-) Nu känns det inte alls lika "bråttom" med att köpa hus, för närmre ett hus än såhär kommer vi nog inte med en hyresrätt.
Jag är helt kär i sovrummet...att man kan ha en dubbelsäng och fortfarande ha plats för ett dansgolv därinne känns underbart. Hundarna har mer yta, även om dom är mest där vi är hela tiden så känns det inte trångt, ibland går dom till och med in i sovrummet när vi sitter och kikar på tv. Visst lägenheten har sina skavanker, typ som att golvet lutar, och när tåget åker förbi så vibbrerar hela huset :-) Men även det har sin charm..och skönhetsfelen kan man alltid ordna till med tiden. Jag trivs hur som helst som det är nu....

Ikväll var det valpkurs..vi gjorde studiebesök med alla valparna på Husdjurshälsan i Frölunda. En väldigt liten veterinärklinik, men vi fick undersöka våra valpar, lägga bandage och massor med nyttig info..För min del kändes det väldigt skönt att få göra detta till en positiv upplevelse för Quattro, för han har inte varit helt nöjd de senaste gångerna hos veterinären, och tyvärr lär väl inte besöken upphöra riktigt än heller, då denna dumma hältan inte riktigt vill ge med sig,
men hoppas det blir bra tillslut.. Jag inhadlade även tandkräm och en såndär grej man sätter på fingret för att borsta tänderna på vovvarna, så det har vi testat ikväll. Quattro va skitduktig men Lexa var mycket missnöjd :-) Den lilla divan.. :-)

Morgondagen kommer troligen bli pest och pina..blääää
Imon bitti ska jag först hem en sväng, lämna av Peter på jobbet för att sen vaccinera mig.,sen blir det hem och turbosova i fjuttiga fem timmar för att släpa mig upp till stallet och plocka in hästarna. Hade totalt glömt av den där jäkla sprutan så det har kört ihop sig lite kan man säga..men men..Får försöka sova lite till när jag kommer hem från stallet imon för det är jobb imon natt igen..

Skönt att ha lördagen att se fram emot, då blir det MMA i Lisebergshallen men Johanna och Stansan + lite folk jag inte känner..men det kommer garanterat bli görskoj!!!

Over and out

Inga kommentarer: