tisdag 10 november 2009

Veterinärbesök 4

Ja det börjar bli lite tjatigt, men va ska man göra när ens ögonsten/ar inte mår riktigt bra.
Igår var vi i alla fall på djurkliniken i Partille. Fick träffa en underbar veterinär. Återigen blev det böjprov och klämma och känna. Det hela slutade med en remiss till Hallands djursjukhus för att göra en lång historia kort. Finns tydligen en veterinär där som är oehört kompetent, veterinären rekommenderade honom över sin egen man som är delägare i västras djurklinik :-)
Då känns det ju litegrann som om man verkligen brinner för att hjälpa djuret.
Så nästa fredag bär det av mot en annan region..dvs Halland, nästan i Halmstad.
Vi tog även ett kisseprov på lilleman då han i förrgår kväll stod och klämde men det kom lixom inget kiss. Det var dock ingen urinvägsinfektion som vi trodde utan han hade ett förhöjt värde av äggviteämnen. Inte alls bra, då det kan framkalla både njursten och njursvikt. Så nu får han typ c vitamin i pulverform dagligen..bara pyttelite.

Jag börjar bli väldigt less på det är nåt med den lilla hela tiden, eller nä, less är inte rätt ord, ledsen skulle jag vilja säga. Tänker på honom hela tiden och har svårt att fokusera på så mkt annat i ärlighetens namn. Jag vill bara att han ska bli frisk, eller åtminstonde få rättsida på vad fasen det är med honom. Jag köper inte att man inte kan hitta vad som är fel längre..jag gör bara inte det. Så nu ligger allt mitt hopp hos Hallands Djursjukhus..faktiskt.
Detta bara måste bli bra...det måste.
Jag gör nästan vad som helst för att min lilla vovve ska få bli bra..få vara hund! Det är det viktigaste för mig.
Men just nu känns det fruktansvärt jobbigt..känns orättvist.
Jag får glädja mig åt att han åtminstonde inte verkar ha speciellt ont..trots alla slit och drag i det där stackars benet, så regagerar han väldigt lite på smärta. Och som vanligt så haltade han mkt mindre när vi var hos vetrinären..konstigt det där.
Jag får även glädja mig åt att jag faktiskt har en underbar och frisk till liten vovve, hon tröstar mig alltid om jag är ledsen. Märker det direkt..

3 kommentarer:

Elle sa...

Det ordnar sig nu ska du se!!!

Emelie sa...

Vi får hålla tummarna att löser sig och att dom hittar något som går att fixa. För det är ju klart att man vill sina små älsklingar ska må bra.
Kram på dig!

Linda! sa...

Tack hörrni!!
Man blir ju bara så jäkla trött och ledsen för lilla Q´s skull..blää.
Men det SKA bli bra !!

Kram