söndag 8 november 2009

Svininfluensan!

Vilket jäkla liv det är om vaccinet!!
Först gnälls det så in i helskotta för att det är försenat, och nu när det kommit, nä då är man dum om man vaccinerar sig!?? Hallå, hur går den ekvationen ihop?!!

Vill man vaccinera sig så gör man det, vill man inte så skiter man i det..det är ju upp till var och en eller? Det är ju förhoppningsvis ingen annan än en själv som blir lidande hur man än väljer att göra. Sen tycker jag det är lite tråkigt att folk som inte vill ta sprutan spaltar upp en massa negativa skrivelser om vaccinet, medans dom som har tagit den klankar ner på dom som inte gjort det. Då har man inte mycket att gnälla över om man ska gnälla över ett sabla vaccin.

Jag har själv tagit sprutan..och det var inte roligt ska jag tala om..feber och värk. Jag tog den för vi fick göra det via jobbet, eftersom jag arbetar inom vården. Då kan det vara en fördel att vara vaccinerad om tex en vårdtagare insjuknar i influensan. Det kan bli lite tufft om en hel personalstyrka blir sjuka i flunsan :-) Dessutom har jag en hjärtsjuk bror och kände väl att jag ville gardera mig mot att smitta ner honom om jag skulle åka på skiten. Men jag läste idag att man tydligen kan bli sjuk även om man är vaccinerad..ja då är det väl totalt meningslöst att lägga så fruktansvärt mycket pengar och energi på ett dåligt vaccin? Samtidigt så ska man väl inte tro på allt man läser...

Inga kommentarer: