torsdag 12 november 2009

Quattros första spår och så

Japp idag var jag uppe ridigat som bara den..innan klockan blivit 06.
Körde Peter till jobbet och sen upp till stallet.
La ett spår på ca 100-150 meter nånting..hämtade lillskit i bilen så gick vi..
Dom första metrarna så slog han bara fram och tillbaka, men sen hittade han det lilla spåret. Gick klockrent fram till slutet där hans favvogrej låg, den missade han :-) Gick rakt förbi och fortsatte upp ett par tre meter och ville följa där jag hade gått tillbaka..så jag fick plockat upp grejen och jönsat lite med honom med den..men han var duktig. Testade även lite uppletande. Gjorde en pytte, pytte liten ruta så han såg ju precis vart jag släppte grejen, så han tog ju den direkt. Efter ett par gånger så gjorde jag rutan lite större och gömde grejen lite. Oj vad han spåra..luktade som en galning, missade grejen men kom tillbaka till mig i full karriär :-) så jag fick hjälpa honom lite där..
Det viktigaste är ju dock att han har intresset både för föremål och att det händer spännande grejer. Så han var i det stora hela jätte duktig för att vara första gången..
Så detta ska vi träna på nu den kommande veckan för nästa söndag är det detta som gäller på kursen. Oj va skoj det är!!
Fick även veta igår att vår kurs kommer avslutas med en Lydnadsklass 1 :-) Dock inte en riktig tävling, men upplägget kommer vara precis som på tävling. Vi kommer dessutom få en riktig bedömning samt tips på vad vi ska träna på i framtiden. Spännande, är redan nervös..
Tyvärr ligger nog Liseberslunchen lite i fara :/ vill ju inte missa detta på kursen..Så jag får nog skicka Peter att gå själv på lunchen tror jag..Han gör nog hellre det är att traggla runt på appellplan :-)

Igår fick vi lite info om de olika grenarna man kan tävla i osv..Inte så mkt som man kanske inte visste redan..men jag fick en känsla för vad jag kanske kommer vilja tävla i..Rapport, lydnad och spår..verkar ju banankul!! Särskilt rapporten..då kan ju både jag och Peter vara med..alternativt min syster om Peter inte vill..skoj skoj..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad det var länge sedan jag synade bloggar...har ju blivit mest FB :-) men va duktiga ni är...Kämpa på!
Trevlig Helg//Jeanette

Linda! sa...

Vi försöker :-)
Har ju dock hältan kvar att ta itu med, men nästa fredag kan vi nog få ett ordentligt besked *hoppas* Köper inte riktigt det där med panosteiten eftersom han haft det så länge nu 2,5 månad..
Men vi kämpar på ändå..försöker att inte tappa lusten till att träna lite lättare osv..
Ska nog bli bra :-)

Trevlig helg du med