söndag 8 november 2009

Snart ny vecka, nya tag!

Helgen har varit alldeles perfekt.
I fredags var det väldigt soft..Kudde kom hit och vi mölade tacos, spanade på idol, drack ett par bärs och hade allmänt trevligt. Gick och la oss ganska tidigt..
I lördags morse vaknade jag redan 05,30..??`ehh..varför vet jag inte men jag kunde bara inte somna om. Så jag gick upp och käkade frukost i lugn och ro. Stoppade sen in hundarna i bilen, åkte till stallet och tog en långpromenad innan ens hästarna hade fått frukost :-)
Efter promenaden fixade jag i stallet och red ut. Nino var chockad :-) Kanske var därför han blev ovanligt svettig under turen? Jag var hemma ifrån stallet innan lunch..
Sen åkte jag och Peter på utflykt till Allum, fick köpt lite nya strumpbyxor, kan behövas när kylan kommer igen..
Sen var det dax att göra sig iordning och ta BUSSEN till stan :-) Peter proppsade på taxi men ICKE. Vi mötte upp Johanna och Stansan med följe på Ches Amiz (stavning?) Käkade god mat och gott att dricka. Sen bar det av mot Lisebergshallen och The Zone FC. Jag har aldrig sett det lajv så det var en annorlunda upplevelse. En kille blev lyft upp i luften och när den andra killen kastade ner honom igen så hamnade hans arm så in åt helskotta fel så den gick av..obehagligt som fasen. Och en ung kille från Litauen fick en spark i huvudet sen gick han ner..totalt livlös..men han klarade sig.
Det var kul att ha sett det, men jag blev så rastlös emellan fighterna..tog lite för lång tid..så jag vet inte om jag kommer se på det igen..men får se vad det lider.
Allt var väl slut vid 23 snåret, så vi promenerade till Heden och tog BUSSEN hem..såg förövrigt Virran på vägen..i tjänstebilen..pratandes i telefon med näsan nästan i framrutan :-)

Idag har det varit en riktigt go söndag. När vi hade vaknat till liv och käkat frukost så tog vi hundarna med oss och åkte till härlanda tjärn och promenerade..mysigt.
Sen åkte vi och handlade lite nya blommor och en storhandling på Ica Maxi. Så nu är kyl och frys fulla och sovrummet är jätte ljusigt med vita typ Orkideér i fönstret.
Jag har precis gjort en söndagsstek och väntar på att farbror Peter ska komma hem ifrån garaget..
Från och med imorgon så ska vi äta enligt LCHF metoden igen..då det faktiskt funkar väldigt bra. Så vi börjar redan ikväll lite grann..med en stek, blomkol och broccolimos, sås, fetaost och gurka..Skitgott!!

Ha en underbar söndagskväll allihop!!

Over and out

Inga kommentarer: