tisdag 17 november 2009

Uppdatering igen då..

Ja det har redan hunnit bli tisdag..trots att det är årets enligt mig tråkigaste månad så rusar ändå dagarna iväg..
Jag är ledig fram till fredag förutom ett litet avbrott imorgon kväll då vi har nattmöte.
Så denna veckan ägnas åt att försöka packa upp resterande kartonger och pula och dona här hemma samt stallet. Och hundarna såklart, i det fallet är vi dock lite begränsade just nu då Quattro ska gå korta promenixer fram tills fredag då vi ska iväg och kolla upp honom på Hallands Djursjukhus. Det är inte lätt att hålla honom i "vila". Så fort han får chansen så ska han ha igång Lexa till att leka och busa och hon är inte sen att haka på direkt :-)
Han är i alla fall väldans mkt bättre i benet när han vilar, får se hur mycket han hinner "läka" innan det blir röntgen igen. Hoppas på att hinna åka iväg med Lexa framåt eftermiddagen sen när Peter kommer hem och gå en ordentlig runda med henne runt härlanda tjärn. Det är svårt att hinna med båda när den ena är dålig, men idag så ska jag iväg med henne så är det bara. Fick hem en ny stegräknare i brevlådan här om dagen, så målet är minst 10,000 steg varje dag. I promenadform, inte att jag har på mig den när jag går hemma.

I övrigt var det en otroligt trevlig och mysig tjejmiddag i lördags på alla sätt.
Charlotte hade lagat fantastiskt god mat.
Förrätten bestod av ruccolasallad med klet inlindad i parmaskinka? tror jag..Huvudrätten var ugnsbakad lax i folie och potatistjoflöjt :-) det hette nåt speciellt :-) Och till efterätt en slags mousse..hette med nåt annat men jag och konstiga ord och funkar inte så bra..hur som helst så var det fantastiskt gott. Mellan måltiderna så hade Balle förberett lite olika musikquizzar..skitskoj.
Hade med mig en flaska vin men sen öppnade Balle en låda vin som man fick "nalla" av, och det gjorde ju jag givetvis så såklart blev det något glas mer än vad jag borde ha druckit. Men inte värre än att jag fick stå ut med en hejdundrade huvudvärk framåt eftermiddagen på söndan. Första gången jag känner av dagen efter när jag har druckit vin, och det var en extremt otrevlig upplevelse, just huvudvärk. Men det var det faktiskt värt, för vilken trevlig kväll det var.

Nä dax att ta dom första stegen mot dagens 10000 :-)

Over and out

Inga kommentarer: