torsdag 18 mars 2010

Dagen D

Nu är jag nyss hemkommen ifrån stallet. Riktigt tråkväder är det ute..fy.
Kände mig lite tvungen att rida ut idag eftersom jag har planerat att rida inne både imorgon och på lördag. Just för att det knappt går att rida ute. Men jag tog mig en liten barbacka tur som höll på att sluta i katastrof. När vi skulle undvika att gå i en enorm vattenpöl med is under så trampade Nino i nåt hål eller något så han trillade på frambenen. Men kom som tur var upp igen..puh. Läskigt var det i alla fall.

Sen har jag försökt att roa hundarna bäst det går. Promenad är inte att tänka på. Vi kan nämligen inte gå där det är grusat, för i måndags när jag och Elle var på GMBK så fick våra vovvar leka av sig lite..det resulterade i att Quattros ena trampdyna troligen ligger kvar på klubben..aj aj.. Han har filat bort en stor bit på ena tassen så han får jätte ont när han går på grusade vägar. Stackaren. Så vi får halka runt på isen för att det inte ska svida för mycket.
Men det läker nog snart, han får gå med en strumpa på sig helosansalva här hemma..ser helkul ut :-)

Nä nu ska jag snart skutta in i duschen här och hämta Peter på jobbet. Sen ska han lämna av mig i stan för jag ska på uppdrag :-) Ska försöka komma ihåg att skriva ikväll om detta..



Over and Out

1 kommentar:

emelie sa...

Åh uppdrag... Det lät spännande, det får du berätta mer om. =)