fredag 12 mars 2010

En efterlängtad helg

Nu är det äntligen fredag.
Jag har ändå 5 timmar kvar på arbetet men det gör inte så mycket nu när man får vara ledig en hel helg. Underbart!!!
Idag har det väl inte blivit så mycket vettigt gjort precis. Vaknade alldeles för tidigt, redan vid ett tiden och kunde inte somna om. Så jag gick upp och gjorde ungefär ingenting tills Peter kom hem ifrån jobbet. Då drog vi iväg till skatås med hundarna. Blev en välbehövlig promenad. Quattro var heltokig och så nöjd över att äntligen kunna få röra på sig lite. Han har några dagar att ta igen. Men jag antar att man ska ta det något lugnare så länge han käkar antibiotika?? Någon som vet??
Bör ju vara som för oss när vi käkar det, att man ska vara lite mera stillsam tills kuren är slut även om man känner sig i form.
Kom på mig själv med att totalt skitit i att blotta mig här i bloggen om min kosthållning och hur det har gått :-)
Jag har faktiskt struntat i vågen och gått mer på känsla..och en aning har jag nog tappat.
Men här är i alla fall torsdagens mat..
Frukost ((vid ett tiden när jag klev upp): Gröt med linfrön
Mellanmål: Ett glas proviva
Middag: Thaigryta med fullkornsnudlar
Kvällsmål(nattmmål på jobbet) ett päron, en kiwi, en matsked yoggi att dippa i samt ca 1/2 dl all bran flingor.
Är vansinnigt stolt över mig själv när jag lyckas få till sånna här bra dagar med maten. När det blir regelbundet och alldeles lagom stora mängder. Man blir ju faktiskt inte vrålhungrig och det är ju trots allt en förutsättning för att inte råka käka för mycket.
Nä precis såhär vill jag fortsätta, då kommer man nog vara något finare fram till sommaren!
Over and Out så länge

2 kommentarer:

Elle sa...

Finare kan du inte bli! Däremot kommer du nog att må bättre kanske... ;o) Löv!

Linda! sa...

Du e göllig du :-)