torsdag 25 mars 2010

En vecka

har nu förflutit sedan Wight loss tävlingen drog igång.
Igår var det dags för första invägningen..Jag måste erkänna att jag var riktigt nervös. Varför vet jag inte egentligen för jag har skött maten väldigt bra, inte "fuskat" någonting på hela veckan, trots att det varit helg. Men det gick vägen i alla fall -1,3 kg. Det är jag nöjd med. Givetvis vill man alltid mer, men detta ska ju hålla i längden och därför är det bra med en sund takt.

Idag startade jag tidigt..gick upp vis strax efter sju. Quattro skulle vaccineras idag.
Oj va han inte ville vara hos veterinären, kändes skönt att det gick så fort.
Efteråt åkte vi till rastgården i Mölndal så bägge hundarna fick pinka av sig och joddla lite, sen åkte vi till Kållered och mötte upp Virran.
Vi handlade en söt liten klänning och små gulliga leggings till Emelie och Niklas nytilskott Molly, som är en dag gammal idag.
Sen åkte vi till BB för att träffa den lilla. Hon var givetvis jätte söt och Virran brände av ett hundratal kort på henne. Emelie hade återigen en riktig drömförlossning, knappa halvtimman och 2 krystvärkar så var hon ute...vissa får det lättare än andra kan man säga :-)
Det viktigaste är trots allt att det hade gått bra och både Emelie och lillfisan mådde finemang. Den som var tröttast var nog Niklas ;-)

Efter en timmas joddlande med bäbisen kände vi att lunch vore gott. Så vi käkade Sushi!! Så sjukt gott!!!!Medans vi åt hade vi "utsikt" över redbergsplatsen och bevittnade när ett 14-tal biljettkontrollanter bokstavligen gick lös på varenda buss. Inget fuskåkande inte...då blir det 1200spänn och det svider nog.
När vi sedan hade ätit klart så fortsatte dramat på redbergs..2 civilbilar stannade till och en massa poliser kom, en hade en hund på ryggen (internskämt).
Dom hade stoppat nån spårvagn..vi stod kvar och tittade en bra stund, men tyvärr blev det inte så mkt action så vi fick åka vidare..

Jag åkte sen och handlade färska räkor, aioli och massa gott till ikväll. Eftersom jag jobbar hela helgen så får vi ha "fredag" hemma idag. Ska bli mysigt! Räkor och vin..mums!

Nä nu ska jag åka till stallet och plocka in hästarna, sen ska jag och gubben min ta en promenad med hundarna..och sen är det "fredagsmyyyyys"

Over and Out

Inga kommentarer: