lördag 27 mars 2010

Förut var du ballt utan b, nu är du kingen utan k

Hopp då var det jobbhelg då, har redan hunnit bli lördag kväll.
Var den lugn och sansad natt igår och jag hoppas på detsamma idag. Det brukar vara ganska lugnt här, tack och lov.

Hade en pratstund med en kollega i morse. Vi pratade om hur personalen här gnäller på att det är så jobbigt och bla ba bla. Visst det kan vara tungrott här, det ska gudarna veta, men det är långt ifrån ett "värsting" ställe. Jag tycker att om man nu tycker det är så vansinnigt besvärligt och jobbigt, så sluta! Säg upp dig! Men gnäll inte för det finns ett val.
Det absolut värsta är vikarier som gnäller, framförallt dom som kanske varit här ett tag. Men hallå, tacka nej till att arbeta här då!! Ursäkta min lilla flipp men det är bara så träligt att höra på detta eviga gnäll :-) Alla har ju perioder då man känner att, nää fy jag vill inte..men så är det för ALLA då och då!

Ja, vad annars då..hmm idag har ju inte hänt så mycket precis. Sovit, dock alldeles för lite som vanligt, men kämpade mig ändå runt femman i Skatås, så lite nöjd är jag allt.
Och just det, inatt ska man ju dra fram klockan en timma..wohoo, då får jag sluta "tidigare" för en gång skull :-) Såvida mina kollegor kommer ihåg att ställa om..det vet man aldrig.
Imorgon väntar stallet när jag sovit. Ska kånga in våra spånbalar för det var nåt spån (haha) som redan beställt ett nytt lass. Som om det inte är tungt nog i stallet för tillfället.
Mocka hagen är en mardröm. Nu när det tinar så flyter all skit runt som en brun sörja och tungt som f*n är det, men det måste göras, annars blir det bara ännu värre. Jag slipper i alla fall gymet (som om jag hade gått dit ändå) :-)
Nämen jag ska väl sluta svamla och ta mig en kopp och en cigg i stället :-)
Ibland har man det bra..

Over and out

Inga kommentarer: