torsdag 11 mars 2010

Motivation

har jag inte alltid för att blogga..
Även jag som så många andra har en vanlig "dagbok" som jag skriver i för hand hemma. Där kan jag skriva sådant som jag får låta vara osagt här i bloggen :-) Men inte ens där har jag skrivit, jag har väl inte haft nåt att skriva om helt enkelt.
Men nu ska jag försöka summera veckan som varit, ja för det var trots allt en vecka sedan jag printade ner något här..
Jag jobbade hela helgen som var, vilket som vanligt är väldigt segt. Man vill ju gärna umgås med lilla familjen då..men det blev inget med det. På lördagsmorgonen så inser jag dock att Quattro inte riktigt är med i matchen. Han var superslö och bara sov och sov. Men jag gjorde ingen big deal utav det utan jag lät det gå, ibland går ju faktiskt saker över av sig självt... men på måndagen då jag vaknade och Quattro som vanligt kom upp till mig i sängen så såg jag fullt med grönt äckligt snor i hans lilla söta nos. Grönt snor = infektion, oftast i alla fall. Jag flög upp och tog tempen på honom 40,6 det är rätt mycket även för en hund som trots allt har något högre temp än oss människor. Quattros normaltemp ligger på 38,8, så det var rätt hög feber på lillen. Ringde veterinären i Partille för lite råd och hon tyckte vi skulle åka in med honom direkt till smådjursakuten. Sagt och gjort..4 rör blodprov och lungröntgen blev det. Han fick till och med han munkorg på för han hade tydligen blivit riktigt sur när han skulle röntgas. Jag fick inte vara med..eller ja fick och fick, dom frågade om han klarade sig utan oss en stund. Ja slutresultatet visade i alla fall att lungorna såg bra ut, men på blodproven hade han tecken på infektion. Så det blev antibiotika på lillen. Idag var han som vanligt så han mår bra nu..men det är så trist att det alltid är något med honom..Jaja..så kan det gå..

I övrigt i veckan hittills så har det varit mycket stall och fina lilla Nino. Han går så vansinnigt bra nu så det är en fröjd att rida.
Gick till och med att rida ute igår..eller ja..skritta. det är fortfarande lite för knöligt och halt för att man ska våga göra annat. Men det var underbart att få komma ut på en runda i solen. Dock blev jag ganska frusen efter en timmas skritt, men det var det värt. Det tyckte nog Nino med..

Resterande vecka kommer troligen bestå av mer stall, hundar, lite öl kanske, middag, melodifestival..Ja en rätt trevlig vecka om jag får säga det själv!!

Ha en bra torsdag allihop!!

Over and Out

Inga kommentarer: