söndag 28 mars 2010

Sömn, underbart!

Idag har jag fått sova, ljuvligt!
Jag vaknade till efter 6 timmar någonting, gick upp, drack vatten, sen tänkte jag "vila" lite. Jao, jag toksomnade och vaknade inte förän Peter kom hem vid halv fyra tiden. Ljuvligt.
Så idag har jag varit pigg och full av energi.
Blev en sväng till stallet för att betala spånet som kommer imorgon samt lasta in våra resterande balar i förrådet. Skulle haft Nino idag egentligen, men Carro hade messat och frågade om inte hon kunde få rida idag. Klart hon fick. Men inte låg jag på latsidan för det, nej nej, blev en tur med hundarna på strax över en timma. Väldigt härligt.

Nu är det söndag kväll vilket innebär sista jobbnatten. Är dock bara ledig i en dag då jag kör G4 på tisdag och gula ons, tors. Men sen har jag hela påskhelgen ledig. Kanske man kan hinna träffa sin familj lite. Dessutom ska vi gå på lokal på söndag :-) Kan bli trevligt, ska dock hålla mig till endast vin..inga öl, ingen sprit. Vill inte vara bakis och bli sugen på bakismat nu när jag lyckats hålla mig ifrån alla onyttigheter i 11 dagar, tror jag det blir. Jo en liten synd har jag begått, drack en 33cl coca cola idag, var så jääääkla sugen :-) Så har det väl blivit någon smörgås på natten vid något tillfälle men annars inget...känner mig skitstolt.
Är så motiverad denna gången så det känns mer taggande att hålla sig till bra mat än vad det är jobbigt. Det är ju det som det går ut på, att lära sig äta ordentligt. Bra mat och regelbundet.

Imorgon har min älskade syster uppkörning, jag hoppas verkligen att hon klarar det! Det är hon verkligen värd! Hon har jobbat och kämpat och betalat allting själv, så otroligt duktig. Så jag håller verkligen alla tummar riktigt hårt! Hade blivit så glad för hennes skull.
Sov gott nu allesammans

Over and out

5 kommentarer:

emelie sa...

gå på lokal ? =) det lät annorlunda :)

Linda! sa...

Haha ett gammalt ord för gå på krogen :-)

emelie sa...

aha hahah hade jag ju kunnat gissa mig till =) Krogen va sköj!:)

Linda! sa...

Mm skaru me? :-)

emelie sa...

haha ja kanske det ;) tror dock jag kommer att somna ståendes i kön in :)