tisdag 3 mars 2009

Ett axplock Thailands bilder

Detta var nog vår andra kväll i Kata. Vi åt på en svenskägd resturang där det tog evigheter att få in maten då personalen fått lön kvällen innan och var bakfulla som grisar=)
Utsikten från vårt hotellrum på Phi Phi Island...


På Phi Phi..En resturang med supergod mat..Här börjar vi ju till och med få lite solbränna..


Här är THE BEACH "Maya Bay"..
Ganska förstörd..för mycket folk..smutsigt..väldigt tråkigt faktiskt.



En av våra många hundkompisar..denna lilla filur bodde på Koh Lanta




En solnedgång ute på havet efter en dagstur med longtailboat..





Utsikten från vår Bungalow på Koh Mook..Inte dåligt va?






Jag och Virran har just köpt oss ett par allt för dyra madrasser som vi gottar oss på







Mat är gott









På Koh Mook fanns det bara vackra saker..här är en fjäril








Koh Mook aka Vykortet..Visst ser det nästan fejkat ut?











Såhär vackert hade dom dekorerat frukten och fisken och en liten hummer..









Patong...ett jäkla liv..och en förfärlig stad













Fanns inte mycket annat att göra än att ta sig en öl och försöka gilla läget















Både Singha och Chang funkar mycket fint..











Mer bilder kommer..Vi knäppte av en 600 stycken, Virran tog säkert det dubbla=)

2 kommentarer:

sun moon and stars sa...

jösses ja....vad säger man...har ju varit där på patong......även om det var jättelängesedan så minns jag att det redan då var så exploaterat.........men det finns fortfarande pärlor...koh mook verkar vara en av dem...själv va jag så där imponerad av phi phi....men mexico gilla jag faktiskt bättre...va där samma år med bara några månaders mellanrum....yuacutan halvön...så vackert........men ni ser verkligen ut att ha haft det gött.....nice.........

Linda! sa...

Phi Phi är jättevackert men det har nog blivit lite mer "bös" kan jag tänka mig på senare år. Jag menar varenda strandnisse rökte braj och musiken spelade på sjuk hög volym HELA NATTEN =) Jag tror man kan ha det jättekul där om man vill festa och härja lite. Men vi va inte riktigt ute efter det utan vi var mer som Pensionärer =)