måndag 2 mars 2009

Hemma i kalla Sverige!

Igår efter 12 timmars flygning klev vi äntligen ut på svensk mark igen, eller ja, jag hade nog hellre sluppit flyget och stannat kvar men det är rätt okej att vara hemma igen. Mamma och Pappa samt Johns föräldrar mötte upp på Landvetter. Så åkte vi direkt hem och tog en skön dusch, med riktigt vatten som man faktiskt kan dricka om man vill =) Sen var det bara att sätta sig i bilen och åka till orust. Jag har aldrig vart så trött i mitt liv tror jag, ögonen gick verkligen i kors när jag körde.
Väl framme så möttes vi av världens tjockaste Lexa=)
Hon är garanterat på tjocken, tuttarna är GIGANTISKA och hon är rund som en boll. Och då ska hon ändå inte valpa för än den 26 Mars, herrejisses hur ska detta gå.
Hur som helst, vi lämnade lite presenter vi köpt till Peters föräldrar, dom blev superglada. Och dom har tagit så väl hand om Lexa och tyckt att det har varit ett rent nöje. Så det kändes väldigt skönt.
Sen körde vi med trötta ögon hem och somnade innan klockan var tio på kvällen.
Dock vaknade vi igen kl 0400, för då hade vi ju teoretiskt sett redan ätit frukost och vart på stranden om vi fortfarande vart kvar, så det var lite skumt. Men man kommer väl in i et snart igen antar jag.

Resan då:
Det har varit helt underbart..De tre sista nätterna i Patong var väl sådär. För mycket bordeller och envetna försäljare och jävligt äckliga feta gubbar som köpt sig en flicka för en vecka. Helt sinnesjuk och man blev så äcklad. Men förutom det finns det nog verkligen inget att klaga på. Resesällskapet har vart fantastiskt och trots att man har umgåtts hela dagarna så har man haft "egentid" på kvällarna så det har vart toppen. Varenda kväll har vi nog lagt oss mellan tio och elva och jag och Virran hade en obligatioriskt dejt varje morgon klockan 07,15 för en morgoncigg =) Var lite ironsikt faktiskt för vi var alltid uppe så tidigt av oss själva så att säga.




Grattis söta Virran och John till förlovningen 14/2-2009
Bilden är tagen på en jättemysig resturang på Phi Phi Island. På Phi Phi bodde vi i 2 nätter. Underbart vacker ö, men jobbiga taxigubbar =)

3 kommentarer:

Elle sa...

Spontant undrar jag:
Vart är ringen???

sun moon and stars sa...

ja visst är det vidrigt med sexköparna....vi har haft en heldag i skolan o diskuterat detta..debatten var het.....några frigjorda personer fick oss nästan att tro att dom trodde att det är okej för dessa flickor att sälja sig.......att dom skulle må bra..jag tycker det är vidrigt...såg det 1992 o kommer inte glömma hur äcklad jag var då..........thailand är ett paradis för oss resenärer och att fattigt land för de som bor där och vi är deras levebröd där i patong.....såg även hur de knäckte cashewnötter..en och en för hand...från morgon till kväll för några korvören.....ibland kan man förstå att .......man väljer annat

Linda! sa...

Elle: Ringarna visade sig ju behöva modifieras lite så dom hade inte dom på sig, annars hade dom garanterat vart med på kort =)

Sissi: Ja det är verkligen äckligt. Och särskilt eftersom det är det dom tjänar pengar på. Sexgrejerna kan dom ta betalt för, visst inte mycket men mer än vad notknäckarna tjänar. Man blir nästan gråtfärdig ibland