torsdag 12 mars 2009

Gårdagens nattmöte

Mötet igår var helt okej faktiskt, men givetvis fick jag inte gehör på det jag ville i vanlig ordning så då blev jag sur, men jag orkade inte skälla på chefen igår, jag bara orkade inte, är så förbannat trött på honom. Hur som, med tanke på alla inbrott som nu varit så är ju låsen bytta, problemet är att dom kan ta sig in ändå. En kille från Securitas hade visat min kollega hur dom gör.
I alla fall, nu ska vi då få inbrottslarm i huset. Men så sa jag, vet vi när ett larm har gått för det hörs ju inte? Nä sa chefen, men sa jag, var vi inte rädda innan så lär vi skita knäck ifall en väktare kommer insusandes mitt i natten om ett larm går. Då lyssnade inte han. Han fattar inte hur det känns att sitta där helt jävla själv och vara på helspänn för minsta lilla ljud. Jag föreslog överfallslarm, för då hade jag känt mig mycket tryggare, men nä...han kanske skulle ta upp det på säkerhets mötet idag ? Vaddå kanske?? Är du gooo eller?? Det är väl inget att ens fundera på? Sen frågade jag även hur vi gör nu innan alla larm och kortläsare och hela baletten är ordnat. Nja sa han ni får väl ringa Securitas om ni känner er otrygga. Okej sa jag, då kommer jag förmodligen ringa Sec var femte minut för jag känner mig inte trygg på hela natten =) Jag överdrev givetvis en smula, men han måste ju fatta!!!! Blir så matt på honom..han förstår inte och det retar mig nåt vansinnigt....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men den där jäkla tönten - är han kvar än???
Vi hade överfallslarm ute i Backa när jag jobbade där. Varför skulle inte ni få ha det? Finns att få kopplat direkt på bärbar telefon. Annars tycker jag det är en fråga att föra vidare till facket - handlar trots allt om arbetsmiljö! *basta

Prata med Elias - för han är väl kvar på gulan?

Linda! sa...

Jodå Elias är medveten om problemet och dom hade nån form av möte i fredags där jag ännu inte fått information!!

Jag är dock måttligt irriterad, och ja tönten är kvar..suck