torsdag 5 mars 2009

Män som hatar kvinnor

Igår såg vi filmen..jag sträckläste den då vi var i Thailand och tycker den är fantastisk. Och jag måste säga att dom har gjort ett fantastiskt jobb med filmen. Givetvis är det jättesvårt att få in alla bitar av boken i filmen men jag tyckte ändå att dom plockat med det som var bäst och viktigast, så jag är imponerad. Böcker som blir film blir man ju oftast lite besviken på, men denna var riktigt, riktigt bra.
Kvällen igår började vi med middag på Flyings Scottsman, faktiskt riktigt bra mat. Och ett gott glas vin till, jo ni hörde rätt, vin. Man blir ju så kissnödig av öl =)
Sen var det filmtime, filmen är rätt lång 2,5 timma så vi var inte hemma förän kl tolv. Men oj vad gott vi har sovit. Första gången på 3 veckor så har jag sovit 8 timmar i streck. Hade nog kunna sova längre men jag var tvungen att ta tag i all tvätt ifrån resan klockan 8 imorse.

Så idag består dagen av tvätt.
Efter detta så blir det att gå direkt till stallet för ridning och ta in hästarna till eftermiddagen, sen ska jag och Peter hem till päronen mina och käka tacos samt ge dom lite presenter vi köpte åt dom i Thailand. Så det blir en del att stå i idag.
Over and out

Inga kommentarer: